טכנולוגיות רפואיות

מבדק קליני חדש וייחודי לאבחון ADHD בקרב ילדים ומבוגרים


המבדק, שפותח על-ידי נוירוטק, מדמה, לראשונה, את הסביבה הטבעית של הנבדק ומגדיר עבורו פרופיל  קשב אישי .

חברת נוירוטק, המפתחת פתרונות לאבחון וטיפול לתחום הקשב, משיקה מבדק קליני, ראשון מסוגו, לאבחון בעיות ADHD בקרב ילדים ומבוגרים. המבדק- MOXO Test , אשר הינו ביצועי, פשוט, ידידותי לשימוש ואורכו רק 15 דקות, בוחן יכולות קוגניטיביות הקשורות לקשב, תחת סביבות שונות, בהתאם לנורמת גיל ומגדר. המבדק מדמה, לראשונה, את הסביבה הטבעית של הנבדק באמצעות שילוב הפרעות רקע ויזואליות ואודיטוריות ומספק תוצאות ברורות, המסייעות להתאים את הטיפול הטוב ביותר לנבדק.

ניר יכין, מנכ”ל נוירוטק: “אחת הבעיות הגדולות, בהן נתקלים כאשר הולכים לאבחון הפרעת קשב, היא שמגיעים עם סימן שאלה אחד ולא פעם יוצאים מהאבחון עם מספר סימני שאלה. רוב האנשים מגיעים לאבחון בשל בעיה ביצועית, למשל: הילד לא מצליח להתרכז בכיתה וכתוצאה מכך הביצוע שלו נפגע. לכן חשוב להעזר במבחן ביצועי, שמספק נתונים מדויקים לגבי יכולת הביצוע של הנבדק”.

הפרעת קשב וריכוז אינה מחלה אלא הפרעה קוגנטיבית-התנהגותית. היא קיימת בקרב 5-15 אחוז מהילדים בגילאי 6-12. בתקופת הילדות ההפרעה תבוא לידי ביטוי בקשיים בבית הספר ובחיי החברה, ובהמשך, תתבטא בחוסר יציבות ביחסי עבודה ומשפחה. לא ניתן לרפא ADHD , מכיוון שזהו מצב ולא מחלה, אולם קיימים טיפולים משולבים, המפחיתים את הסימפטומים, ביניהם: תרופות, טיפול התנהגותי, אימון קוגניטיבי, טיפול פסיכולוגי ועוד.

MOXOTest הינו מבדק אינטרנטי, המתבצע בנוכחות איש מקצוע ובוחן ומגדיר את ביצועי הנבדק על-פי מרכיבי הפרעת הקשב: קשב, היפראקטיביות, אימפולסיביות ותזמון. הנבדק מקבל הערכת ADHD באמצעות פרופיל קשב אישי מדויק, המציג את נקודות החוזק והחולשה שלו. הפרופיל האישי מאפשר לאיש המקצוע להבין טוב יותר את מקורות ההפרעה, להתאים את הטיפול הנכון ואף להעריך לאחר פרק זמן את אפקטיביות הטיפול. תיקוף מבדק ה-MOXO נערך על-ידי ד”ר איתי ברגר, נוירולוג ילדים בכיר, היחידה לנוירולוגיה של הילד, ביה”ח הדסה והאוניברסיטה העברית, ירושלים. המבדק נמצא בשימוש בין היתר במרכז גלאי, במעגלי קשב ובדידקטי קיד.                                                                

למידע נוסף: www.moxo-pro.com

אודות נוירוטק: חברת נוירוטק מפתחת טכנולוגיות תוכנה חדשות המתמקדות בהערכה, יישום, שיפור ומחקר של הקוגניציה וההתנהגות האנושית עם דגש על הפרעת קשב וריכוז (ADHD) . מטרת החברה היא להבין טוב יותר את ספקטרום הקשב וההתנהגות האנושיים על מנת לסייע לאנשי מקצוע לשפר את תפקודם היומיומי, רווחתם, יכולותיהם והישגיהם הלימודיים של מטופליהם. סגל הדיקטוריון המדעי של נוירוטק  מורכב מצוות בינלאומי של רופאים, חוקרים ואנשי אקדמיה. מוצרי החברה מבוססי-אינטרנט מתוך מטרה לספק בקלות וביעילות שירות טוב יותר ונגישות רבה יותר.

נמסר על ידי יח”צ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה