טכנולוגיות רפואיות

טיפים ליום הכיפורים, מאת: יוכי עזיז, נטורופתית בכירה בחברת ”סולגאר”-ויטמינים, מירלים ותוספי תזונה



יום הכיפורים בפתח. כבר יום לאחר ראש השנה אנו מתחילים לחשוב על הצום הקרב ובא – איך נשרוד? מה יהיה מזג האוויר? מה כדאי לאכול  וממה מומלץ להימנע? ועוד…

רובנו עוברים את צום יום כיפור בקלות יחסית אך יש כאלה המתקשים יותר ועלולים לחוש חולשה, כאבי ראש, בחילות וכאבי בטן. אז… איך עוברים את הצום בקלות? להלן מספר טיפים:

נוזלים: ביום הצום יש להקפיד על שתיית נוזלים מספקת לאורך כל היום בכדי לשמור על מאזן הנוזלים בגוף, להימנע מהתייבשות והתמודדות עם תחושת הצמא. רצוי להימנע משתיית משקאות המכילים קפאין או משקאות ממותקים.

דברי מתיקה: מומלץ לא להרבות בארוחה המפסקת בדברי מתיקה העלולים לגביר את תחושת הצמא.

מאכלים מתובלים: רצוי להימנע ממאכלים מתובלים, חריפים, חמוצים, מלוחים כל אלו מעצימים את תחושת הרעב והצמא.

פחמימות: פחמימות הם מקור האנרגיה שלנו, רצוי להימנע מצריכה של פחמימות פשוטות כגון סוכרים, לחמים, מאפים מקמח לבן וכד’, התורמים לתחושת שובע לזמן קצר שלאחריה רמת הסוכר בדם יורדת וגורמת לתחושה של עייפות וחולשה. מומלץ לצרוך פחמימות מורכות כגון: לחם מקמח מלא, אורז מלא, כוסמת, דוחן, תפ”א, תירס, בטטה, דלעת, קינואה וכד’. פחמימות מורכבות מתפרקות לאט בגוף, מונעות נפילת סוכר ומספקות אנרגיה לאורך זמן.

אכילת פחמימה חשובה במיוחד בשעות הבוקר (פירות או דגני בוקר ללא סוכר) בכדי למנוע רעב גדול יותר בשעות הצהריים ולמנוע אכילה בלתי מבוקרת ונשנושים.

חלבונים: חלבונים הם אבני הבניין של הגוף, מאכלים המכילים חלבונים כגון – עוף (אפוי או מבושל), דגים, ביצים קשות וכד’, מגדילים ומאריכים את תחושת השובע

מקורות צמחיים נוספים: שומשום, שקדים, אגוזים, גרעיני חמניות, גרעיני דלעת ועוד.

זמן קצוב לארוחה המפסקת: מומלץ לאכול ארוחת צהריים קטנה בשעה שאתם רגילים ולהתחיל את הארוחה המפסקת בשעה שנקבעה מראש ולהקציב מספיק זמן לארוחה המפסקת שיאפשר אכילה בקצב איטי ובכך תמנע תחושת השובע המהירה ותחושה של כבדות ומלאות בסיום הארוחה.

ארוחות במהלך היום: רצוי לאכול ארוחות קטנות לאורך כל היום בכך נשמור על רמת אנרגיה וחיוניות.

פעילות גופנית: מומלץ לא לעסוק בפעילות גופנית ביום הצום, עלול להעצים את תחושת הרעב והצמא.

צחצוח השיניים: מומלץ לצחצח השיניים בסיום הארוחה, לשמירה על רעננות הפה.

ארוחת סיום הצום: מומלץ לפתוח את הצום עם משהו קל מרק זך, קרקרים, פרוסת עוגה ולאחר שעה אכלו ארוחה מזינה ונוזלים כגון, מים, חליטות צמחים, תה.

בברכת צום קל וגמר חתימה טובה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה