טכנולוגיות רפואיות

הכנס המדעי הבינלאומי לאיידס

ביום ראשון, 18.7.10 נפתח בוינה בירת אוסטריה הכנס המדעי הבינלאומי לאיידס המתקיים אחת לשנתיים. הכנס מושך אליו מעל 25,000 מדענים ומקבלי החלטות מרחבי העולם, כמו גם ארגונים חברתיים העוסקים במחלה, ואנשים החיים עם הנגיף. מלבד הרצאות בתחום המדעי, ירצה בפני באי הכנס גם ביל קלינטון, הנשיא האמריקאי לשעבר, שהקים קרן למימון הטיפול והמניעה באיידס לארצות העולם המתפתח בסכום של 6 מיליארד דולר לשנה.  הכנס ילווה במיצגים דוגמת מרוץ אופניים ברחבי העיר, והופעה של אנני לנוקס, פעילת זכויות אדם והזמרת לשעבר של צמד היוריטמיקס.

בישראל התגלו עד כה כ- 6,140 נשאים וחולי איידס, מתוכם 3,907 גברים. מרבית הגברים נולדו בארצות אנדמיות למחלה או שהם מקיימים יחסי מין עם גברים. בעשור האחרון רבו מספר הדיווחים על אודות נשאים חדשים שהם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, ומשרד הבריאות עוקב אחר מגמה זו. בכדי להבין את הסיבות לעליה במספר הגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים בישראל, נעשו בארץ מספר מחקרים על-יד משרד הבריאות שיוצגו בכנס זה על-ידי ד”ר זהר מור מנהל המחלקה לשחפת ואיידס.

אחד המחקרים שיוצגו בכנס, מתבסס על סקר אינטרנטי שבוצע על-ידי המחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות, ומציין כי גם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים שיש להם בן זוג קבוע אינם חסינים בפני הידבקות בנגיף האיידס במידה שהיחסים ביניהם אינם מונוגמיים. עוד נמצא כי אלו המסתכנים ביחסי המין, בין אם יש להם בן זוג קבוע או לא, עלולים שלא להקפיד על השימוש בקונדום, במיוחד אם הם תחת השפעת “סמי מועדונים”. מחקר נוסף שיוצג בכנס, שנערך במרפאת המין של משרד הבריאות בתל-אביב (מרפאת לוינסקי) הדגים כי רמת הסיכון של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים היא גבוהה מזו של הטרוסקסואלים המבקרים במרפאה, וששיעור התחלואה באיידס של אותם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים גבוה פי ארבע מזו של הטרוסקסואלים.

בכדי לבלום את התחלואה משרד הבריאות מוביל התערבויות שונות בקהילת הגייז באמצעות פרסומים וסרטונים המופיעים באתרי היכרויות אלקטרוניים. משרד הבריאות מפיץ את חומרי ההסברה וקונדומים במקומות בילוי לגייז, ומציע בדיקות חינם לנגיף האיידס לאנשים בסיכון גבוה להידבקות.

עינב שימרון – גרינבוים

דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה