טכנולוגיות רפואיות

הכללית נרתמת לעזרה בנפגעי תאונות דרכים: כ – 600 רופאים של הכללית יצוידו בערכות עזרה ראשונה יעודייות למתן סיוע לנפגעי תאונות דרכים

שירותי בריאות כללית מציידת בימים אלו למעלה מ600  רופאים, ממערך הקהילה ומבתי החולים,  בערכות עזרה ראשונה ייעודייות למתן סיוע לנפגעי תאונות דרכים. מהלך זה מגדיל באופן  דרמטי ומיידי את מספרם של צוותים רפואיים המוכשרים לתת עזרה ראשונה בסיסית,  הנעים בכבישי הארץ. הרופאים, שכולם הצטרפו למהלך בהתנדבות, יקבלו ערכה הכוללת בין השאר: מנתב אוויר, צווארון מתכנוון לקיבוע צוואר, חוסמי עורקים, סט עירוי, מסיכת הנשמה מפה לפה, סטטוסקופ, אביזרי חבישה ומרכיבים נוספים – ערכה המאפשרת מתן עזרה ראשונה בסיסית במקרה הצורך.

מסיכום נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת  2009 התרחשו 16,308 תאונות דרכים עם נפגעים, בהם נפגעו  31,832 איש. מדי יום מתרחשות כ-44 תאונות בהם נפגעים כשני אנשים בממוצע. המשמעות היא שבכל רגע נתון אנו עלולים להיקלע לזירת תאונות דרכים עם נפגעים. לא פעם נקלעים לזירות הללו אנשי צוות רפואי הנמצאים בדרכם ועל מנת שיוכלו להגיש עזרה ראשונה לנפגעים הם זקוקים לציוד רפואי בסיסי שיאפשר זאת.

לדברי אלי דפס מנכ”ל הכללית, “מזה שנתיים הכללית לקחה על עצמה משימה לאומית להילחם בתאונות הדרכים דרך מעורבות קהילתית כהדרכה ומניעה. מכך נולד הרעיון למנף לטובת העניין את יכולתם ורצון התנדבותם של רופאי הכללית בקהילה ובבתי החולים. ישנה חשיבות גבוהה לטיפול ראשוני בנפגע תאונת דרכים שיהיה מקצועי ומהיר, על מנת למזער נזקים עד לפינוי לבית החולים, זו מטרתו של מהלך זה ובכך נתרום את חלקינו”.

על תוכנית לקידום בטיחות בדרכים במסגרת פרויקט תרומה לקהילה של הכללית:

באוגוסט 2008 יצאה התוכנית לדרך כשמטרתה העיקרית יצירת מעורבות ומחויבות של הציבור לנושא תוך חינוך להתנהגות רצויה בכביש. בכל רחבי הארץ במרפאות ובבתי החולים מתקימת פעילות עניפה הכוללת סדנאות בטיחות בדרכים מסוגים שונים המותאמות לגילאים שונים עד היום השתתפו בפעילויות למעלה מ22.000 איש. 

נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

http://www.cbs.gov.il/hodaot2010n/27_10_080t1.pdf

נעמה שלו                                                             מיכל קיזלשטיין

שלום TELAVIV                                                    דוברת שירותי בריאות כללית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה