טכנולוגיות רפואיות

חברת GSK החלה לשווק בארץ את התרופה Requip Modutab לטיפול במחלת הפרקינסון

חברת GSK החלה לשווק בארץ את התרופה Requip Modutab (רפינירול PR) לטיפול במחלת  הפרקינסון. Requip Modutab הינה תרופה לשחרור רציף של דופמין (מוליך עצבי במוח) ובכך מאפשרת שליטה ממושכת על הסימפטומים של מחלת הפרקינסון, ביום ובלילה. מינון חד יומי של Requip Modutab מהווה טיפול יעיל בסימפטומים של מחלת הפרקינסון.

התרופה Requip Modutab הינה דופמין אגוניסטי ייחודי, המאפשר הפעלה של החומר בגוף בדומה לחומר המקורי, במנגנון חדשני הנקרא Geomatrix.

שיטת ה-Geomatrix פותחה בחברת GSK על מנת לספק דופמין באופן רציף למשך 24 שעות ובכך מפחיתה את התנודתיות הקיצונית שקיימת במתן דופמין 3 פעמים ביום. Requip Modutab הינה הדופמין אגוניסט היחיד בארץ הניתנת פעם ביום בלבד לטיפול במחלת הפרקינסון.

מסקר שנערך על ידי האיגוד האירופאי למחלת הפרקינסון EPDA בחסות חברת GSK עלו מספר מסקנות ואספקטים חשובים על איכות חייהם של חולי הפרקינסון וכי יש דרישה גבוהה ולא ממושת לשליטה בסימפטומים של חולי פרקינסון. 65% מהחולים לא מרגישים בשליטה מלאה על הסימפטומים של המחלה במהלך היממה. הסקר גם הראה כי למחלת הפרקינסון השפעה רבה על איכות החיים בכלל ועל היכולת לישון שינה ממושכת בפרט.

עוד עולה מהסקר כי יותר מ-50% מהחולים חווים קשיים להירדם והפרעות במהלך השינה.

72% אחוזים ציינו כי הם מתעוררים לפחות פעם אחת במהלך הלילה ו- 19% הודו כי הם נאלצים להתעורר יותר מארבע פעמים במהלך הלילה. 

68% מן החולים העידו כי חוו רגשות דאגה, 60% חוו מצב רוח ירוד ו- 59% דיווחו על תסכול הקשור במחלת הפרקינסון. יותר משלושה רבעים מהחולים סברו כי לשינויים במצב הרוח שלהם יש השפעה שלילית על היחסים שלהם עם חברים, עמיתים ובני משפחה.

פרופ’ פבריציו סטוקי, מומחה עולמי בנוירולוגיה, שביקר בארץ לאחרונה הדגיש כי: “שליטה רציפה על הסימפטומים למשך 24 שעות הינה מטרה חשובה בטיפול במחלת הפרקינסון.  Requip Modutab מאפשר שליטה יעילה יותר ומספק השפעה חיובית על איכות חייהם של החולים”.

התרופה Requip Modutab  נמצאת בקופות החולים: שירותי בריאות כללית ומאוחדת ומחירה נע בין 30-100 על פי המינון הנחוץ.

רקע על מחלת הפרקינסון:

מחלת פרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים, המתקדמת באיטיות ומאופיינת בהפרעות מוטוריות עקב חוסר במוליך העצבי דופמין. הסיבה למחסור בדופמין הינה אידיופתית (סיבה שאינה ידועה), אך ידוע שהיא כרוכה במוות של קבוצת תאי החומר השחור (Substantia Nigra).

בין ההפרעות ניתן למנות: האטה וירידה ‏בתנועה, נוקשות שרירים, רעד בלתי רצוני במנוחה ובשעת לחץ, הפרעות בשיווי המשקל וחוסר יציבות בהליכה.‏ למחלה גם היבטים נפשיים כמו ירידה בקוגניטיביות, דיכאון, חרדה והזיות. באופן נורמלי תאי העצב שבגרעיני הבסיס שבמוח משחררים את המוליך העצבי דופמין, שחיוני בבקרה על הביצוע של התנועה בגוף, ובעת מחלה זו שחרורו חסר, או שהרצפטורים לקליטתו נפגמו.

עיקר פגיעתה של המחלה הקשה היא ביכולת תפקודו של החולה, אשר הופך עם הזמן לנכה בדרגה גבוהה ביותר, הנזקק לעזרה צמודה וקבועה בביצוע פעולות ולו הקלות ביותר.

נטל הטיפול בחולה נופל בעיקר על בני משפחתו, הזקוקים להדרכה, ייעוץ, עידוד ותמיכה. בשלבים השונים מתבטאת המחלה ברעד, בנוקשות שרירים, בתנועות בלתי רצוניות ובלתי נשלטות, בדיבור בלתי ברור ומונוטוני, בירידה ביכולת ההבעה בפנים ובשפת הגוף.

על אף הדימוי כי המחלה פוגעת בעיקר באוכלוסייה המבוגרת, מתגלים לעיתים אותותיה גם בקרב צעירים בשנות השלושים והארבעים לחייהם. הגיל הממוצע בו מתגלה המחלה הוא 58 ועל פי האומדן מגיע מספר החולים במחלת פרקינסון בישראל לכ- 20,000 איש.

***

חברת התרופות GSK ישראל, היא שלוחה של ענקית התרופות הבריטית – GSKהחברה הפרמצבטית השנייה  בגודלה בעולם והגדולה ביותר באירופה. מניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק (NSE) בארצות הברית. GSK עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תרופות וחיסונים למניעת מחלות שונות ופועלת גם בתחום מוצרי OTC ומוצרי צריכה מקדמי בריאות (Consumer Health). החברה מובילה מחקרים קליניים רבים בישראל ובעולם ובניהם מחקר למציאת חיסון למלריה בשיתוף הקרן של ביל גייטס בהיקף של 168 מליון דולר.

 נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה