טכנולוגיות רפואיות

המדינה קיצצה בהסתר 5 מיליארד ש”ח מתקציב הבריאות: כך טוענים גבי בן נון ואהוד קוקיה במאמר בדהמרקר

במאמר המתפרסם היום בדהמרקר, טוענים שני המחברים, גבי בן נון (מנהל תכנון וכלכלת בריאות במשה”ב לשעבר ומרצה במחלקה לניהול מערכות בריאות באונ’ בן גוריון) וד”ר אהוד קוקיה, מנכ”ל מכבי שירותי בריאות, שלמעשה “נגזלו” מתקציב קופות החולים 5 מיליארד ש”ח מאז יישום חוק בריאות חובה ב-1995 .

לטענת המחברים, ב-1995 עם יישום החוק העמידה המדינה תקציב שנתי של כ-3,600 ש”ח לכל מבוטח לצורך אספקת סל שירותי הבריאות . ע”פ החישוב שנעשה על ידם, עולה שכיום, במונחים ריאלים, מעמידה המדינה באמצעות תקציב סל הבריאות תקציב הנמוך מ-3,000 ש”ח למבוטח בממוצע לשנה, עבור אותה רמת אספקה של שירותי בריאות. פער מצטבר זה מגיע היום לכדי חוסר של כ-5 מיליארד ש”ח. הפער נוצר מכך שלא בוצעו עדכונים עבור שינויי מחירי תשומות למערכת הבריאות ולא עבור השינויים בהרכב האוכלוסיה (שהזדקנה..).

הפער הזה נסגר ע”י הקופות באמצעות גיוס מקורות חליפיים שעיקרם העלאת הנטל על המבוטחים עצמם, מה שגורם לכך ששיעור המימון הפרטי של שיעורי הבריאות בישראל הוא כיום מהגבוהים בעולם.

האבסורד לדעת הכותבים הוא שבעוד שציבור החולים והרופאים מנהל מאבק על כל טכנולוגיה או תרופה שלא נכללו בסל בהיקף של מיליוני ש”ח בודדים בעוד שהשחיקה העצומה הזו במקורות הקופות “עוברת בשקט”…

למאמר המלא בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה