סטודנטים

עדויות עולם-אמיתי תומכות בבטיחות ויעילות Fremanzeumab למניעת מיגרנה (Cephalalgia)

נתוני עולם-אמיתי שפורסמו בכתב העת Cephalalgia תומכים ביעילות Fremanzeumab כטיפול למניעת מיגרנה, כך עולה מתוצאות ביניים של מחקר PEARL.

במחקר PEARL (או Pan-European Real Life) בשלב 4 נבחנו היעילות והבטיחות של Fremanzeumab למניעת מיגרנה אפיזודית וכרונית. בניתוח הביניים מדווחים החוקרים על התוצאות לאחר ש-500 חולים השלימו לפחות שישה חודשי טיפול.

מדגם המחקר כלל מבוגרים עם מיגרנה אפיזודית או כרונית אשר מילאו יומן כאבי ראש כל יום בעת התחלת טיפול ב- Fremanzeumab. תוצא הסיום העיקרי היה שיעור החולים עם ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש במהלך שישה חודשי טיפול ב- Fremanzeumab. תוצאי הסיום המשנים כללו את השינוי הממוצע במסגר ימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר עד לאחר 1-12 חודשים, שימוש בתרופות לטיפול אקוטי במיגרנה ומוגבלות על-רקע כאבי ראש. עוד בחנו החוקרים את השינוי הממוצע בחומרת כאבי ראש מתחילת המחקר עד לאחר 1-12 חודשים. כמו כן, נבחנה בטיחות הטיפול על-פי דיווחי אירועים חריגים.

מדגם המחקר כלל 897 משתתפים כאשר 574 חולים (כרבע עם מיגרנה אפיזודית וכשלושה-רבעים עם מיגרנה כרונית) נכללו בניתוח הנתונים להערכת יעילות הטיפול.

מבין המשתתפים עם נתונים זמינים, 173 מבין 313 חולים (55.9%) השיגו ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה חודש במהלך ששת החודשים לאחר התחלת הטיפול התרופתי. לאחר 1-12 חודשים תועדה ירידה ממושכת במספר הממוצע של ימי מיגרנה חודשיים, שימוש בטיפול תרופתי אקוטי, מדדי מוגבלות וחומרת כאבי ראש.

במהלך המחקר דווח על מעט אירועים חריגים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הביניים של מחקר PEARL תומכים ביעילות ובטיחות Fremanzeumab למניעת מיגרנה באוכלוסיית עולם-אמיתי הכוללת חולים ממספר מדינות ברחבי אירופה.

Cephalalgia, Nov 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה