סטודנטים

משרד הבריאות קורא לפקולטות לרפואה בארץ לקלוט סטודנטים לרפואה מחו”ל שגויסו לחזית הלחימה

WAR רופא חייל PHYSICA DOCTOR N SOLDIER

מנכ”ל המשרד משה בר סימן טוב פנה היום (שישי) לדיקנים של בתי הספר לרפואה וביקש מהם להיערך לקליטת סטודנטים שלומדים רפואה בחו”ל וגויסו לשירות מילואים בישראל.
ההנחיה לפניה ניתנה על ידי שר הבריאות, אריאל בוסו.

פתיחת שנת הלימודים האדמית נדחתה בשל המלחמה, אך הלימודים במוסדות האקדמים בחו”ל התחילו במועדם. משרד הבריאות מעריך כי ישנם כ-200 סטודנטים לרפואה מחו”ל שגויסו וצפויים להיעדר לתקופה ארוכה ובשל כך שנת הלימודים שלהם עלולה להיפסל. בהודעה שפרסם היום משרד הבריאות נכתב: “לאור הנסיבות החריגות, פנה מנכ”ל המשרד לדיקנים בפקולטות לרפואה בבקשה להיערך לקליטה מאוזנת של כל הסטודנטים, ולייצר מתווה מותאם בפן הלימודי, בתשתיות ובכוח אדם. משרד הבריאות יסייע במידה שיעלו אי אלו צרכים ויפעל מול בתי החולים על מנת להבטיח שדות קליניים בהיקף הנדרש”.

לדברי מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ״מקומם של הסטודנטים שנמצאים בחזית, איתנו, בפקולטות בארץ – יש לנו חובה מוסרית עליונה כלפי הסטודנטיות והסטודנטים שהגיעו לארץ בצו 8 בשל המלחמה, כך שכל אחת ואחד מהם ימצאו מקום לימודים בישראל. החובה לפעול למען הסטודנטים משתלבת עם החובה שלנו להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה. במקביל אנו פועלים מול בתי החולים על מנת להבטיח שדות קליניים מספקים לצורך העניין”.

שר הבריאות אוריאל בוסו מוסיף: “חובה עלינו להבטיח שסטודנטים לרפואה הנמצאים כיום בחזית יידעו שמדינת ישראל לא תשאיר אותם מאחור. נפעל בכל דרך להעניק להם את הכלים להמשיך ולהגשים את עצמם ביום שאחרי המלחמה מתוך הכרת הטוב וכחלק בלתי נפרד מהמאמץ הלאומי”.

בכתבה שפורסמה השבוע ב”דה מרקר” עלתה התמודדות נוספת של הסטודנטים בפקולטות לרפואה באוניברסיטאות בחו”ל. רוני לינדר שוחחה בכתבה שפורסמה עם סטודנטים לרפואה ברחבי אירופה שנאלצו להתמודד עם מתקפות אנטישמיות מצד שותפיהם לספסל הלימודים, הפגנות אלימות וכרזות אנטישמיות ברחבי הקמפוסים ובכיכרות המרכזיות בערים. הם מתארים פחד לבטחון הפיזי, וגם אכזבה מאוזלת היד של מנהלות האוניברסיטאות, שלא עושות מספיק כדי להגן עליהם.

לכתבתה של רוני לינדר ב”דה מרקר”

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה