סטודנטים

עדויות נוספות תומכות בהשפעה המגנה של אגוזים מפני מחלות לב וכלי דם (Curr Dev Nutr)

במאמר שפורסם בכתב העת Current Developments in Nutrition עולה כי אגוזי עץ עשויים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם, כאשר בקרב אלו שצרכו אגוזים אלו תועדו מדדי מסת גוף והיקף מותניים נמוכים יותר, כמו גם רמות Apopliprotein B נמוכות יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת אגוזים נקשרה בעבר עם שיפור במספר סמני סיכון קרדיווסקולאריים ותמותה. למרות זאת, אין הערכות עדכניות אודות הקשר בין צריכת אגוזי עץ באוכלוסיית ארצות הברית ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם וגורמי סיכון למחלות אלו, כמו גם תוצאים רפואיים, על-בסיס הנתונים העדכניים מסקר National Health and Examination Survey לשנים 2011-2018.

החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת אגוזי עץ ובין מספר גורמי סיכון ותוצאים רפואיים, כולל השמנה, מדד מסת גוף ו-Apolipoprotein B (או ApoB), כאשר האחרון נחשב כסמן סיכון קרדיווסקולארי מדויק יותר מרמות LDL.

מבין 18,150 מבוגרים שנכללו במחקר, רק 8% צרכו אגוזי עץ, כאשר זו הייתה נפוצה יותר בנשים, במבוגרים בגיל העמידה או קשישים ובאלו עם רמת הכנסה גבוהה יותר.

מהנתונים עולה כי בקרב אלו שנהגו לאכול אגוזי עץ, באלו שלא צרכו אגוזי עץ תועדו שיעורים גבוהים יותר של השמנת-יתר (31% לעומת 40%), השמנה בטנית (54% לעומת 60%) ורמות HDL נמוכות (22% לעומת 30%). עוד דווח כי בקרב אלו שצרכו אגוזי עץ תועדו מדדים נמוכים יותר בהערכת היקף המותניים (p<0.001), מדד מסת גוף (p<0.001), לחץ דם סיסטולי (p=0.009), המוגלובין מסוכרר (p=0.024) ו-ApoB (p=0.004).

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקר קודם, אם כי בהיקף קטן יותר מכפי שדווח בעבר. הם מוסיפים כי על אנשי צוות רפואי לעודד הוספת אגוזי עץ לדפוסי תזונה בריאה במסגרת ייעוץ תזונתי והדרכה להרגלי צריכה נכונים.

Curr Dev Nutr, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה