סטודנטים

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר משלב Dostarlimab עם כימותרפיה לטיפול בסרטן רירית הרחם (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Dostarlimab עם Carboplatin ו-Paclitaxel, לאחריו טיפול ב- Dostarlimab בלבד, לטיפול בנשים עם סרטן רירית רחם חוזר או מתקדם עם dMMR (או Mismatch Repair-Deficient), כפי שנקבע לפי בדיקה מאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי או MSI-H (או Microsatellite Instability-High).

האישור מבוסס על מחקר RUBY, שכלל 122 נשים עם סרטן רירית רחם חוזר או מתקדם, בו משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 30.3 חודשים בנשים שחולקו באקראי לקבלת Dostarlimab על-רקע טיפול ב-Carboplatin ו-Paclitaxel, לאחריו טיפול מונותרפי ב- Dostarlimab, בהשוואה ל-7.7 חודשים בנשים שחולקו באקראי לזרוע פלסבו (יחס סיכון של 0.29, p<0.0001).

המומחים מסבירים כי עד כה, כימותרפיה לבדה נשבה לטיפול הסטנדרטי בנשים רבות עם התקדמות מחלה. ממצאי המחקר והאישור הנוכחי של מנהל המזון והתרופות האמריקאי מדגישים את הסברה כי Dostarlimab עשוי לשנות את גישת הטיפול בממאירות.

Dostarlimab כבר אושר בארצות הברית כטיפול מונותרפי לנשים מבוגרות עם סרטן רירית רחם חוזר או מתקדם עם dMMR שהתקדם תחת טיפול או לאחר טיפול כימותרפי המכיל פלטינום ואינן מועמדות לניתוח במטרת ריפוי או טיפול קרינתי. משמעות האישור הנוכחי היא כי כעת ישנה התוויה למתן התרופה בשלב מוקדם יותר בשילוב עם כימותרפיה.

הטיפול ב- Dostarlimab מיועד גם לגידולים סולידיים חוזרים או מתקדמים עם dMMR שהתקדמו במהלך או לאחר טיפול קודם, כאשר אין אפשרויות טיפול חליפיות משביעות רצון.

אירועים חריגים בתיווך מערכת החיסון של Dostarlimab כוללת תהליכים דלקתיים בריאות, קוליטיס, הפטיטיס, הפרעות אנדוקריניות דוגמת תת-פעילות של בלוטת התריס, דלקת כלייתית עם הפרעה בתפקוד כלייתי ותופעות לוואי עוריות. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר (20% ומעלה) עם Carboplatin ו-Paclitaxel כללו פריחה, שלשול, תת-פעילות של בלוטת התריס ויתר לחץ דם.

המינון המומלץ של Dostarlimab הוא 500 מ”ג כל שלושה שבועות לאורך שש מנות עם Carboplatin ו-Paclitaxel ולאחר מכן מינון של 1000 מ”ג כטיפול יחיד כל שישה שבועות עד התקדמות מחלה או רעילות בלתי-מתקבלת, או עד שלוש שנים.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • האם לטיפול הורמונאלי חליפי השפעה על הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום? (Menopause)

    האם לטיפול הורמונאלי חליפי השפעה על הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום? (Menopause)

    במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה סיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום בנשים תחת טיפול הורמונאלי חליפי, כאשר טיפול ב-Tibolone לווה בסיכון מוגבר משמעותית למחלה הממארת.  עם זאת, היקף העלייה בסיכון הוא קטן וככל הנראה חסר חשיבות קלינית. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים רבים דיווחו כי טיפול […]

  • הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    במבוגרים עם השמנת-יתר המצליחים לרדת במשקל גופם נרשמה ירידה בסיכון להתפתחות ממאירויות על-רקע השמנה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-American Diabetes Association. החוקרים השלימו מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי, שכלל נתונים אודות 105,472 מבוגרים עם השמנה ובחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות ממרפאת קליבלנד בין 2000 עד 2022. נתוני מדד מסת גוף נאספו אודות כל משתתף והחוקרים […]

  • היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    בנשים עם היסטוריה של הפלות חוזרות תועד סיכון מוגבר להתפתחות דמנציה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Epidemiology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד עדויות מצביעות על הקשר בין היסטוריה פוריות ורביה, כולל גיל הופעת מחזור ווסת ראשון, ולדנות וגיל בעת הופעת מנופאוזה, ובין הסיכון להתפתחות דמנציה. עם זאת, אין […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה