סטודנטים

עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות טיפול ארוך-טווח ב-Apixaban בחולים עם תרומבוזיס ורידי המוח (Clin Appl Thromb Hemost)

שבץ

טיפול ארוך-טווח ב- Apixaban בחולים עם תרומבוזיס ורידי המוח לווה ברה-קנליזציה בכלל החולים המטופלים, ללא תופעות לוואי מג’וריות, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Clinical and Applied Thrombosis/Hemostasis.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תרומבוזיס ורידי המוח הינה הפרעה נוירולוגית מסכנת-חיים. בספרות הרפואית עדויות מוגבלות אודות השימוש בנוגדי-קרישה פומיים ישירים כטיפול נוגד-קרישה ארוך-טווח באוכלוסיית חולים זו. כעת הם מציגים סדרת מקרים של חולים שטופלו ב- Apixaban ומתארים את המהלך הקליני.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל חולים שאובחנו עם תרומבוזיס ורידי המוח בתקופת זמן מוגדרת וקיבלו טיפול ארוך-טווח ב- Apixaban.

סדרת המקרים כללה 9 חולים (גיל ממוצע של 36 שנים, 56% נשים). כל החולים קיבלו טיפול נוגד-קרישה ראשוני בעירוי הפרין למשך לפחות 24 שעות, למעט חולה אחד עם חסר אנטי-תרומבין III אשר טופל בעירוי Argatroban.

כטיפול נוגד-קרישה ארוך-טווח, 56% מהחולים טופלו ב- Apixaban במינון 10 מ”ג פעמיים ביום במהלך 5-7 הימים הראשונים ולאחר מכן במינון 5 מ”ג פעמיים ביום, כאשר 44% מהחולים עברו מטיפול בנוגד-קרישה תוך-ורידי ל- Apixaban במינון 5 מ”ג פעמיים ביום.

לא תועדו אירועים חריגים, למעט מקרה אחד של התפתחות אנמיה לאחר שבעה חודשי טיפול וצורך במנות דם.

רה-קנליזציה מלאה הושגה ב-78% מהחולים, כאשר ב-22% תועדה רה-קנליזציה חלקית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי סדרת מקרים זו מצטרפת למחקרים שפורסמו לאחרונה ותמכו במקומו של Apixaban לטיפול בחולים עם תרומבוזיס ורידי המוח.

Clin Appl Thromb Hemost. 2023 Jan-Dec

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה