סטודנטים

דיכאון לפני לידה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם לאחר הלידה (J Am Heart Assoc)

בנשים הרות עם אבחנה של דיכאון במהלך ההיריון קיים סיכון גבוה יותר לאבחנה של מחלות לב וכלי דם בתוך שנתיים מהלידה, גם ללא היסטוריה של הפרעות יתר לחץ דם של ההיריון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

במחקר מבוסס-אוכלוסייה נבחנו נתונים אודות 119,422 נשים הרות שילדו בין 2007 ועד 2019. החוקרים הוציאו מהמחקר נשים עם מחלה קרדיווסקולארית לפני ההיריון, הריונות מרובי עוברים, או העדר ביטוח רפואי רציף לאורך ההיריון. הם בחנו את הקשר בין דיכאון לפני לידה ובין מחלות לב וכלי דם, כולל אי-ספיקת לב, מחלת לב איסכמית, הפרעות קצב לב/דום לב, מחלת שריר לב, מחלה צרברווסקולארית ויתר לחץ דם כרוני.

השכיחות של דיכאון במהלך ההיריון במדגם זה עמדה על 21.6%. הסיכון המצטבר לאבחנה חדשה של מחלות לב וכלי דם במהלך 24 החודשים הראשונים לאחר-לידה עמד על 0.2% לאי-ספיקת לב, מחלת לב איסכמית, מחלת שריר לב והפרעת קצב, 0.5% לאירוע מוחי ו-2.1% ליתר לחץ דם. הסיכון המצטבר למחלת לב חמורה, משלב של אי-ספיקת לב, אירוע מוחי או מחלת שריר לב, עמד על 0.8%.

החוקרים מדווחים כי בקרב נשים הרות עם דיכאון לפני לידה תועד סיכון מוגבר למחלת לב איסכמית (יחס סיכון מתוקן של 1.83, רווח בר-סמך 95% של 1.2-2.8), כמו גם הפרעות קצב לב/דום לב (יחס סיכון מתוקן של 1.6, רווח בר-סמך 95% של 1.1-2.31), מחלת שריר לב (יחס סיכון מתוקן של 1.61, רווח בר-סמך 95% של 1.15-2.24) ואבחנה חדשה של יתר לחץ דם (יחס סיכון מתוקן של 1.32, רווח בר-סמך 95% של 1.17-1.50). בניתוח שכלל חלוקה לפי נוכחות הפרעות יתר לחץ דם היריון, מספר קשרים נותרו על כנם.

מהנתונים עולה כי הקשר בין דיכאון במהלך היריון ובין חלק מהתוצאים הקרדיווסקולאריים נחלש לאחר תקנון לחרדה במהלך ההיריון, רמז לכך שייתכן ודיכאון לבדו אינו מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם אלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים עם דיכאון במהלך היריון סיכון מוגבר לאבחנה חדשה של מחלות לב וכלי דם לאחר הלידה, בעיקר מחלת לב איסכמית.

J Am Heart Assoc, Apr 19, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה