סטודנטים

עודף אנדרוגנים בדם האם מלווה בסיכון מוגבר לטרום-סוכרת בצאצאים בנים (J Endocrinol Invest)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Endocrinological Investigation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי עודף אנדרוגנים אימהי מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות טרום-סוכרת בצאצאים בנים בשלב מאוחר יותר בחייהם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשיפה לאנדרוגנים לפני הלידה עשויה להשפיע על תכנות מוקדם ולהוביל להתפתחות מחלות קרדיו-מטבוליות בשלב מאוחר יותר של החיים. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההפרעות הקרדיו-מטבוליות בבנים שנחשפו לעודף אנדרוגנים אימהי במהלך החיים העובריים.

המחקר הפרוספקטיבי כלל 409 צאצאים בנים לאם עם עודף אנדרוגנים בדם ו-954 צאצאים בנים לאימהות ללא עודף אנדרוגנים בדם, אשר ששימשו כביקורות. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין היפראנדרוגניזם אימהי ובין טרום-סוכרת, סוכרת מסוג 2, קדם-יתר לחץ דם, יתר לחץ דם, דיסליפידמיה, עודף-משקל והשמנת-יתר בצאצאים בשתי הקבוצות.

מהתוצאות עולה סיכון מוגבר לטרום-סוכרת (יחס סיכון מתוקן של 1.46, רווח בר-סמך 95% של 1.20-1.78) בצאצאים בנים לאם עם עודף אנדרוגנים בדם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, כולל מדד מסת גוף, רמת השכלה ופעילות גופנית.

עם זאת, לא זוהו הבדלים משמעותיים בסיכון לסוכרת מסוג 2, קדם-יתר לחץ דם, יתר לחץ דם, דיסליפידמיה, עודף-משקל או השמנת-יתר בבנים לאימהות עם היפראנדרוגניזם, בהשוואה לביקורות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מעקב מספק במטרה להבין טוב יותר את ההשפעות של היפראנדרוגניזם אימהי על גורמי סיכון קרדיו-מטבוליים בצאצאים בשלב מאוחר יותר של חייהם.

J Endocrinol Invest, Apr 20, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה