סטודנטים

האם יש הבדלים ביעילות ובטיחות טיפול תרומבוליטי תוך-ורידי עם Tenecteplase לעומת Alteplase כנגד אירוע מוחי איסכמי (Neurol Sci)

שבץ

במאמר שפורסם בכתב העת Neurological Sciences מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אין הבדל מובהק סטטיסטית ביעילות ובטיחות של טיפול תרומבוליטי עם Tenecteplaseלעומת Alteplase  בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד. עם זאת, טיפול ב-Tenecteplase במינון של 0.25 מ”ג/ק”ג עשוי להוות חלופה סבירה לטיפול ב-Alteplase.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את העדויות הזמינות אודות היעילות והבטיחות של טיפול תוך-ורידי ב-Tenecteplase לעומת Alteplase בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד במחקרים אקראיים ומבוקרים.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי Medline/PubMed, Embase, Springer, Web of Science, Cochrane Collaboration Database, China National Knowledge Infrastructure ו-Wanfang, לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעות של Tenecteplase לעומת Alteplase בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד, שפורסמו תחילת אוגוסט בשנת 2022.

התוצא העיקרי היה התוצא התפקודי לפי מדד mRS (או Modified Rankin Scale) ושיעורי התמותה לאחר 90 ימים.  תוצאי סיום משניים כללו רה-קנליזציה מוצלחת, שיפור נוירולוגי מוקדם בתוך פחות מ-48 שעות, דימום תוך-גולגולתי בכל דרגה ודימום תוך-גולגולתי תסמיני.

הסקירה כללה 9 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 1,958 חולים בזרוע Tenecteplase ו-1,731 חולים בזרוע Alteplase.

באשר לתוצאי היעילות, החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות במדדי mRS בטווח 0-2 (סיכון יחסי של 1.00, p=0.96), מדדי mRS של 0-1 (סיכון יחסי של 1.03, P=0.36), רה-קנליזציה מוצלחת (סיכון יחסי של 1.25, p=0.21) ושיפור נוירולוגי מוקדם בתוך פחות מ-48 שעות (סיכון יחסי של 1.08, p=0.37).

התוצאות היו דומות מהערכת תוצאי הבטיחות, כאשר לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעור אירועי דמם תוך-גולגולתי מכל סוג (סיכון יחסי של 1.01, p=0.96), דימום תוך-גולגולתי תסמיני (סיכון יחסי של 1.19, p=0.37) ושיעורי תמותה לאחר 90 ימים (סיכון יחסי של 0.99, p=0.94).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין הבדלים משמעותיים ביעילות ובטיחות של Alteplase לעומת Tenecteplase בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד. עם זאת, טיפול ב-Tenecteplase במינון של 0.25 מ”ג/ק”ג עשוי להוות חלופה סבירה לטיפול ב-Alteplase.

Neurol Sci, Apr 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה