סטודנטים

יחס לקטט: אלבומין מנבא תמותה בחולים מאושפזים בשל אי-ספיקת לב לאחר אוטם לבבי (ESC Heart Fail)

יחס לקטט:אלבומין מוגבר בעת קבלה לאשפוז הינו מנבא בלתי-תלוי של סיכון מוגבר לתמותה באשפוז של חולים עם אי-ספיקת לב לאחר אוטם לבבי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת ESC Heart Failure.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יחס לקטט:אלבומין הינו גורם פרוגנוסטי מוכר היטב בחולים עם אי-ספיקת לב לאחר אוטם לבבי. מטרתם כעת הייתה לבחון את החשיבות הפרוגנוסטית של מדד זה בחיזוי הסיכון לתמותה באשפוז באוכלוסיית חולים זו.

מדגם המחקר כלל חולים ממאגר Medical Information Mart for Intensive Care IV, כאשר החוקרים חישבו את השטח מתחת לעקומת ה-ROC לקביעת הערך המנבא וערכי הסף הטובים ביותר של יחס לקטט:אלבומין בקבלה לאשפוז.

מהנתונים עולה כי יחס לקטט:אלבומין בקבלה לאשפוז היה גבוה יותר משמעותית בקרב חולים שהלכו לעולמם במהלך האשפוז, בהשוואה לאלו ששרדו את האשפוז (1.36 לעומת 0.62, p<0.05) והשטח מתחת לעקומת ה-ROC (0.780, רווח בר-סמך 95% של 0.772-0.827) היה טוב יותר בהשוואה למדדים אחרים, כאשר ערך הסף הטוב ביותר עמד על 0.671.

מניתוח סטטיסטי עלה כי יחס לקטט:אלבומין גבוה יותר הינו גורם סיכון בלתי תלוי לתמותה באשפוז. הממצאים הצביעו על מגמת עליה וקשר לא-ליניארי בין יחס לקטט:אלבומין ובין הסיכון לתמותה באשפוז (p<0.05). עקומות הישרדות קפלן-מאייר היו נמוכות יותר משמעותית בקרב חולים עם יחס לקטט:אלבומין גבוה, בהשוואה לאלו עם יחס נמוך (p<0.001), עם סיכון מוגבר משמעותית לתמותה באשפוז באלו עם יחס לקטט:אלבומין גבוה לעומת חולים עם יחס נמוך (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי יחס לקטט:אלבומין עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לתמותה באשפוז בחולים עם אי-ספיקת לב לאחר אוטם לבבי, כאשר מדד זה הדגים יכולת חיזוי טובה יותר מריכוז לקטט לבדו, מדד Sequential Organ Failure Assessment או מדדי סיכון אחרים.

ESC Heart Fail, March 28, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה