סטודנטים

ההשפעה של ניתוח בריאטרי על הבריאות הפסיכולוגית במטופלים עם השמנה וסוכרת מסוג 2 (Obes Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה מסוג Silastic Ring Roux-en-Y Gastric Bypass (או SR-RYGB) או ניתוח שרוול קיבה תועד תפקוד פסיכו-סוציאלי דומה, אשר נותר יציב לאורך חמש שנים לאחר הניתוח. תסמיני דיכאון טרם הניתוח לא השפיעו על הירידה במשקל לאחר חמש שנים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעה של ניתוח SR-RYGB או ניתוח שרוול קיבה על הבריאות הפסיכולוגית ולבחון את החשיבות של תסמיני דיכאון קודמים על ירידה במשקל.

מדגם המחקר כלל 114 משתתפים עם השמנה וסוכרת מסוג 2, אשר חולקו באקראי ל-SR-RYGB במרכז יחיד. נתונים אודות מדד HADS (או Hospital Anxiety and Depression Scale), סקר RAND 36-Item Health Survey ומשקל הגוף נאספו לפני הניתוח וכל שנה לאורך חמש שנים.

החוקרים מדווחים כי 16 חולים אבדו לאורך המעקב. מבין 98 החולים עם נתונים זמינים לאחר חמש שנים, ב-13 תועדו תסמיני דיכאון בדרגה קלה-עד-חמורה, כולל 6 חולים לאחר ניתוח SR-RYGB ו-7 חולים לאחר ניתוח שרוול קיבה.

מהנתונים עולה כי ניתוח מעקף קיבה וניתוח שרוול קיבה הובילו לשיפור דומה בבריאות הפסיכולוגית, אך אחוז הירידה במשקל לאחר חמש שנים היה גדול ב-10.6% מהחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה (p<0.0001).

מדדי תסמיני דיכאון ומרבית מדדי RAND-36 השתפרו משמעותית מתחילת המחקר ועד לאחר חמש שנים בשתי הקבוצות. באלו עם תסמיני דיכאון קודמים אחוז הירידה במשקל הגוף לאחר חמש שנים היה דומה לזה שתואר בחולים ללא תסמיני דיכאון, ללא תלות בסוג הפרוצדורה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים את התוצאות שתוארו במחקרים קודמים והעידו כי ניתוח בריאטרי מלווה לרוב בשיפור המצב הפסיכו-סוציאלי.

Obes Surg, March 24, 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה