סטודנטים

שכיחות מוגברת של סוכרת בחולים עם בולוס פמפיגואיד (Arch Dermatol Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Dermatological Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שכיחות סוכרת גבוהה כפליים בחולים עם בולוס פמפיגואיד, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית ולכן מומלץ לעקוב אחר משק הסוכר בחולים המועמדים לטיפול בסטרואידים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במקרים רבים, חולים עם בולוס פמפיגואיד ואבחנה של סוכרת מטופלים במעכבי DPP-4. כעת הם ביקשו להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת הקשר בין בולוס פמפיגואיד וסוכרת, במטרה לקבוע את שיעורי ההימצאות ויחס הסיכויים להתפתחות סוכרת בחולים עם בולוס פמפיגואיד שאינם מטופלים במעכבי DPP-4, בהשוואה לשכיחות סוכרת באוכלוסייה הכללית.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי OVID Medline, Embase, Cochrane Central ו-Web of Science לזיהוי מחקרים רלבנטיים שפורסמו עד אפריל 2020. הסקירה כללה מחקרי מקרה-ביקורת, סדרות מקרים, מחקרי עוקבה ומחקר חתך שבחנו את הקשר בין בולוס פמפיגואיד וסוכרת בחולים שאינם תחת טיפול במעכבי DPP-4.

הסקירה כללה שמונה מחקרים עם 856 חולים.

שיעורי הימצאות סוכרת בקרב חולים עם בולוס פמפיגואיד עמדו על 20% (רווח בר-סמך 95% של 14-26%), כאשר בקבוצת הביקורת ללא אבחנה של בולוס פמפיגואיד שיעורי סוכרת עמדו על 13%.

בקרב חולים עם בולוס פמפיגואיד תועד סיכון גבוה כפליים לאבחנה של סוכרת, בהשוואה לקבוצת הביקורת של משתתפים ללא בולוס פמפיגואיד (יחס סיכויים של 2.10, רווח בר-סמך 95% של 1.22-3.60).

החוקרים מסכמים וכותבים כי שכיחות סוכרת גבוהה כפליים בחולים עם בולוס פמפיגואיד לעומת האוכלוסייה הכללית ולכן יש מקום לניטור רמות סוכר בדם בחולים עם מחלת העור המועמדים לטיפול סיסטמי בסטרואידים בהם לא ידוע על אבחנה קודמת של סוכרת.

Arch Dermatol Res. 2023 Mar 3

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה