סטודנטים

התועלת של אקופונקטורה להקלה על עצירות בחולי פרקינסון (Front Neurosci)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neuroscience מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אקופונקטורה הינה גישה יעילה ובטוחה לטיפול בעצירות על-רקע מחלת פרקינסון וכי לטיפול השפעה הנותרת לאורך ארבעה שבועות.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות של אקופונקטורה בטיפול בעצירות על-רקע מחלת פרקינסון. המחקר האקראי-מבוקר כלל 78 חולים שחולקו באקראי להתערבות אקופונקטורה ידנית או התערבות דמה, אשר השלימו 12 מפגשי טיפול לאורך 4 שבועות. לאחר הטיפול, החולים היו במעקב עד לשבוע 8.

התוצא העיקרי היה השינוי במספר השבועי של תנועות מעי ספונטאניות מלאות מתחילת המחקר לאחר הטיפול ולאורך המעקב. תוצאים משניים כללו הערכה של תסמיני עצירות, השפעה על איכות החיים ומדד UPDRS (או Unified Parkinson’s Disease Rating Scale).

בניתוח לפי כוונה לטפל נכללו 78 חולים עם עצירות משנית למחלת פרקינסון, כאשר 71 השלימו את ארבעת שבועות ההתערבות וארבעת שבועות המעקב.

בהשוואה לטיפול דמה, מספר תנועות מעי ספונטאניות מלאות היה גבוה יותר משמעותית בעקבות טיפולי אקופונקטורה (p<0.001). מספר תנועות מעי ספונטאניות מלאות בשבוע עמד על 3.36 בתחילת המחקר ועלה ל-4.62 לאחר הטיפול. בזרוע טיפול דמה מספר תנועות מעי ספונטאניות בשבוע עמד על 3.10 בתחילת המחקר ועל 3.03 לאחר טיפול, ללא הבדל משמעותי מתחילת המחקר.

ההשפעה על שיפור בתנועות מעי ספונטאניות מלאות בכל שבוע בזרוע הטיפול באקופונקטורה נשמרה לאורך תקופת המעקב (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אקופונקטורה יעילה ובטוחה לטיפול בעצירות משנית למחלת פרקינסון וכי השפעת ההתערבות נותרה לאורך כחודש.

Front Neurosci, Feb 13, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה