סטודנטים

פאנל מומחים ממליץ על נטילה יומית של תוספי חומצה פולית לפני הריון (מתוך המלצות ה-USPSTF)

ה-US Preventive Services Task Force פרסם טיוטת המלצה לנשים המתכננות או עשויות להרות התומכת בנטילה יומית של תוספי חומצה פולית במינון 0.4 עד 0.8 מ”ג למניעת מומים בצינור העצבים.

המומחים מסבירים כי מומים בצינור העצבים עלולים לגרום סיבוכים חמורים לתינוקות, כולל מוגבלות ומוות. נטילת חומצה פולית לפני היריון ובשלב מוקדם של ההיריון עשויה לסייע במניעת מומים אלו.

ההנחיה החדשה, אשר זכתה לדירוג A, עולה בקנה אחד עם ההמלצה הסופית של ה-USPSFT בנושא בשנת 2017. על-פי נוסח ההמלצה, ההנחיה אינה תקפה לנשים עם היסטוריה של הריון קודם עם פגם בצינור העצבים או לנשים בסיכון גבוה מאוד לאור גורמים אחרים.

המומחים מצוות המשימה מציינים כי מומים בצינור העצבים לעיתים קרובות נובעים מרמות חומצה פולית נמוכות בגוף, כאשר למרות שבכל הריון קיים סיכון להפרעה זו, ישנם מספר גורמי סיכון העשויים להעלות את הסיכון, כולל סיפור משפחתי של מומים בצינור העצבים, קשיי נטילת תוספי תזונה לאור ניתוח לירידה במשקל, אבחנה של סוכרת או השמנת-יתר ונטילת תרופות נוגדות-פרכוס מסוימות.

ההמלצה החוזרת כעת מבוססת על סקירה של 12 מחקרים תצפיתיים. חברי צוות המשימה לא זיהו סימנים לנזק עקב תוספי חומצה פולית, בפרט נזקים הנוגעים להריון מרובה עוברים, אוטיזם או ממאירות אצל האם.

הסיכום היה כי בדרגת ודאות גבוהה, לחומצה פולית תועלת משמעותית באוכלוסיית היעד. עם זאת, המומחים מדגישים כי דרושים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הנושא.

מאחר ונשים רבות אינן צורכות חומצה פולית בכמות מספקת בתזונה, חשוב כי כל אישה המתכננת או עשויה להיות הרה תקפיד על נטילה יומית של תוספי חומצה פולית. ההמלצה היא להתחיל בנטילת התוספים לפחות חודש לפני היריון ולהמשיך בנטילת התוספים לאורך הטרימסטר הראשון להיריון.

מתוך המלצות ה-USPSTF

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה