סטודנטים

גיל האם ותוצאות היריון עם עובר יחיד לעומת הריון תאומים (Int J Gynaecol Obstet)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Gynecology and Obstetrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי השיעור האבסולוטי של סיבוכי הריון גבוה יותר בהריונות תאומים, בהשוואה להריונות עם עובר יחיד, אך ישנם הבדלים משמעותיים בקשר בין גיל האם והסיכון לסיבוכים מסוימים בין הריון תאומים והריון עם עובר יחיד.

במסגרת המחקר ביקשו פרופ’ לירן הירש מבית החולים לנשים ליס בבית החולים איכילוב ושותפיו מבית החולים סאניברוק בטורונטו, קנדה, לבחון את הקשר בין גיל אימהי מתקדם ובין סיבוכי הריון בהריונות תאומים ולהשוות את הקשר עם זה שתואר בהריונות עם עובר יחיד.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל את כלל הנשים ההרות עם עובר יחיד או תאומים שילדו באונטריו קנדה, בין 2012 ועד 2019. התוצא העיקרי היה שיעורי לידה מוקדמת לפני 34 שבועות היריון. תוצאות ההיריון סווגו לפי קבוצות גיל האם בהריונות תאומים ובהריונות עם עובר יחיד.

מדגם המחקר כלל 935,378 נשים שענו על קריטריוני המחקר: 920,503 (98.4%) עם הריון עובר יחיד ו-14,875 (1.6%) עם הריונות תאומים.

במקרים של הריון עם עובר יחיד, שיעורי לידה מוקדמת לפני 34 שבועות היריון עלה באופן פרוגרסיבי עם עליה בגיל האם והיה הגבוה ביותר בנשים בגילאי 45 שנים ומעלה (3.4%) (יחס סיכון מתוקן של 1.56, רווח בר-סמך 95% של 1.05-2.33). מנגד, בהריונות תאומים, למרות ששיעור לידה מוקדמת לפני 34 שבועות היריון היה הגבוה ביותר בנשים מתחת לגיל 20 שנים (25.3%), והנמוך ביותר באלו בגילאי 35-39 שנים (11.7%), הקשר בין קבוצת גיל האם ובין הסיכון ללידה מוקדמת לא היה מובהק סטטיסטית בניתוח מתוקנן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי למרות שיעור אבסולוטי גבוה יותר של סיבוכי הריון בהריונות תאומים, ישנם הבדלים משמעותיים בקשר בין גיל האם והסיכון לסיבוכים מסוימים בין הריונות תאומים והריונות עם עובר יחיד.

Int J Gynaecol Obstet, Feb 17, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה