סטודנטים

משלב הפרעות פסיכיאטריות עם הפרעות שימוש בחומרים מעלה את הסיכון לאשפוז עקב COVID-19 (מתוך JAMA Psychiatry)

קורונה

בקרב חולים עם COVID-19 אשר פנו לחדרי מיון, באלו עם הפרעות פסיכיאטריות והפרעת שימוש בחומרים תועד סיכון גבוה יותר לאשפוז בבית החולים, בהשוואה לאלו ללא אחת או שתי ההפרעות הללו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry.

מחקרים קודמים הראו כי בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות קודמות סיכון מוגבר לחלות בקורונה וכ-6% מאלו שחלו בקורונה בתחילת המגפה אובחנו לאחר הזיהום עם הפרעה פסיכיאטרית חדשה. לאור זאת, הפרעות שימוש בחומרים עשויות להיות מלוות בסיכון מוגבר להדבקה בזיהום הנגיפי ולהתפתחות מחלה חמורה יותר.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את נתוני השחרור של מבוגרים שאושפזו עם COVID-19 ל-873 בתי חולים וחדרי מיון ב-48 מדינות בין אפריל 2020 ועד אוגוסט 2021. הם גם בחנו את היארעות שימוש בחומרים והפרעות פסיכיאטריות. התוצא העיקרי היה אשפוז לבית החולים.

מבין למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים שענו על קריטריוני המחקר, 567,766 (44.6%) אושפזו דרך חדר מיון. מבין כלל החולים, ב-79.3% האבחנה העיקרית בשחרור הייתה COVID-19.

הפרעה פסיכיאטרית תועדה ב-237,186 (18.6%) חולים, כאשר ב-81,577 חולים (6.4%) תועדה יותר מהפרעה פסיכיאטרית אחת. הפרעות שימוש בחומרים תועדו ב-58,876 חולים (4.6%), כאשר ב-11,725 (0.9%) תועדה יותר מהפרעה אחת. מבין החולים עם הפרעה פסיכיאטרית כלשהי, ב-12.3% תועדה גם הפרעת שימוש בחומרים.

בקרב חולים עם הפרעה פסיכיאטרית וגם הפרעת שימוש בחומרים תועד הסיכוי הגבוה ביותר לאשפוז לבית החולים, בהשוואה לאלו עם הפרעת שימוש בחומרים בלבד, אלו עם הפרעה פסיכיאטרית בלבד, ואלו ללא הפרעת שימוש חומרים או הפרעה פסיכיאטרית (בממוצע, 61% לעומת 59% לעומת 51% לעומת 41%, בהתאמה).

מהערכת הפרעות פסיכיאטריות והפרעות שימוש בחומרים ספציפיות עלו הבדלים בסיכויים לאשפוז בין חולים עם שתי ההפרעות וחולים אחרים. לדוגמא, בחולים עם סכיזופרניה והפרעת שימוש בתרופות סדטיביות הסיכוי לאשפוז היה גבוה ב-36%, בהשוואה לחולים ללא הפרעות פסיכיאטריות או שימוש בחומרים.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולי קורונה עם הפרעה פסיכיאטרית וגם הפרעת שימוש בחומרים קיים סיכוי גבוה יותר לאשפוז, בהשוואה לאלו עם אחת ההפרעות או ללא כל הפרעה.

JAMA Psychiatry, Feb 15, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה