סטודנטים

טיפול ב-Paxlovid אינו מעלה את הסיכון להישנות זיהום COVID (מתוך The Lancet Infect Dis)

קורונה

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Lancet Infectious Diseases עולה כי בקרב מבוגרים שקיבלו טיפול ב-Paxlovid בשל זיהום בנגיף קורונה לא תועד סיכון מוגבר לתופעת ריבאונד והישנות תסמיני הזיהום הנגיפי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תופעת ריבאונד של זיהום נגיפי הינה הופעה מחודשת של תסמינים ועליה בעומס הנגיפי לאחר תקפת החלמה. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון אם טיפול ב-Paxlovid כנגד COVID-19 מעלה את הסיכון להישנות תסמיני הזיהום הנגיפי.

מדגם המחקר כלל 4,592 מטופלים מהונג-קונג אשר אושפזו בתוך 3 ימים מאבחנה של COVID בתקופה שבין 26 בפברואר ועד 3 ביולי בשנת 2022, תקופה בה תת-וריאנט אומיקרון BA.2.2 היה הווריאנט הדומיננטי.

מהנתונים עולה כי בקרב מטופלים ב-Paxlovid, בקרב אלו שקיבלו תכשיר אנטי-ויראלי אחר בשם Lagevrio, או אלו שלא קיבלו טיפול אנטי-ויראלי, תועדו שיעורי ריבאונד דומים, אשר נעו בטווח 4.5-6.6%.

החוקרים מצאו עוד כי הסיכון לריבאונד היה גבוה יותר בקרב מבוגרים בגילאי 18-65 שנים, בהשוואה למטופלים בגילאים מתקדמים יותר, בחולים עם מחלות כרוניות ובאלו שקיבלו טיפול בסטרואידים. עוד עולה מהנתונים כי הטיפול ב-Paxlovid לא הוביל לתופעות ריבאונד חמורות יותר ומטופלים בתרופה בהם תועדו הישנות תסמינים של הזיהום לא היו בסיכון גבוה יותר לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ, חיבור למכונת הנשמה או תמותה.

ממצאי המחקר מהווים מקור להרגעה לאור חששות בנוגע לסיכון מוגבר להישנות COVID-19 בעקבות טיפול ב-Paxlovid, הפועלת ע”י עצירת התפשטות הנגיף בגוף. המסר העולה מהמחקר הוא כי ניתן להציע טיפולים אנטי-ויראליים לחולים בסיכון גבוה להתפתחות מחלה חמורה על-רקע הזיהום הנגיפי.

The Lancet Infect Dis, Feb 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה