סטודנטים

תוצאות מבטיחות לאפליקציה למכשיר הנייד לזיהוי אירוע מוחי בזמן-אמת (מתוך כנס ה-International Stroke Conference)

אלגוריתם לימוד-מכונה המיועד למכשירים חכמים עשוי לסייע לנוירולוגים לזהות סימנים ותסמינים של אירוע מוחי חד, כך עולה מנתונים מוקדמים שהוצגו במהלך כנס ה-International Stroke Conference.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים רבים עם אירוע מוחי אינם מגיעים לבית החולים בחלון הזמנים המאפשר מתן טיפול להסרת הקריש וזו אחת הסיבות החשובות לזיהוי מוקדם של תסמיני אירוע מוחי ולפנות לעזרה.

החוקרים פיתחו את אפליקציית FAST.AI, המיועדת למכשירים חכמים ונועדה לזהות אירוע מוחי באמצעות אלגוריתם לימוד-מכונה, המזהה תסמינים אופייניים דוגמת אסימטריה של הפנים חולשת גפה עליונה ושינויים בדיבור.

במסגרת המחקר נבחנו הנתונים אודות 2569 חולים עם אבחנה של אירוע מוחי חד (גיל חציוני של 71 שנים; 41% נשים) שאושפזו לארבעה מרכזים גדולים לטיפול באירוע מוחי במזרח אירופה, בתקופה שבין יולי 2021 ועד יולי 2022. דפוסי הדיבור והבעות פנים זוהו על-פי סרטוני וידאו, כאשר הערכת הגפה התבססה על חיישנים.

המרכיבים של האלגוריתם כוללים 66 נקודות ייחוס בפנים להערכת אסימטריה; יכולת הערכת כוח אחיזה לקביעת חולשה של גפה וניתוח דיבור לזיהוי גמגום או דיבור חריג. החוקרים השלימו את כל הבדיקות בתוך 72 שעות מהאשפוז והשוו את הערכות האלגוריתם אל מול הרושם הקליני של הנוירולוגים.

מהנתונים עולה כי 18,311 הדמיות פנים הדגימו רגישות גבוהה (99.42%), סגוליות גבוהה (93.67%) ודיוק גבוה (97.11%) לזיהוי אסימטריה של הפנים, בעוד שתוצאות הערכת 43 תנודות זיהו חולשת גפה ברגישות של 71.42%, סגוליות של 72.41% ודיוק של 72.09%.

החוקרים מדווחים עוד כי ניתוח מוקדם של אלגוריתמים לזיהוי שינויים דיבור אישר כי המאפיינים שנבחרו מתאימים לזיהוי הפרעות בדיבור.

התוצאות המוקדמות מאשרות את המהימנות של האפליקציה לזיהוי תסמיני אירוע מוחי חד, עם דיוק הדומה לזה של נוירולוגים. החוקרים מאמינים כי ממצאי המחקר יסייעו בשיפור הדיוק של האפליקציה לזיהוי סימנים ותסמינים של אירוע מוחי.

מתוך כנס ה-International Stroke Conference

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה