סטודנטים

מסמך הנחיות משותף של איגודי וארגוני רופאים ומורים ממליץ למנוע גישה למסכים לילדים לפני גיל שנה וחצי (כאן 11)

אייפד
בכתבה ב”כאן” פורסם אמש אודות מסמך הנחיות של איגודי וארגוני הרופאים והמורים הממליץ למנוע גישה למסכים בילדים צעירים בני שנה וחצי או פחות. בנוסף, ההמלצה היא לאסור את השימוש באפליקצית טיקטוק לפני גיל 11. המסמך, המיועד לרופאים ולהורים, מצביע על בעיות הנובעות מהשימוש המוגבר במסכים, כמו הפרעות שינה ודיכאון, בעיות קשב וריכוז, השמנה, נזקים לעיניים, בעיות שפה ומתמטיקה, והתפתחות חברתית לקויה, בין השאר.
לאחר גיל שנה וחצי, ההמלצות הן להגביל את הצפיה במסכים עד שעה ביום לילדים עד שנתיים, עד שלוש שעות (בסוף השבוע) לילדים בני שנתיים עד חמש, ועד שעתיים ביום לילדים בני 6-17. למבוגרים צעירים מעל גיל 18, ההמלצה היא לשמור על 2-4 שעות זמן מסך ביום בלבד. בנוסף מצוין בכתבה ב”כאן” כי איגוד הרופאים של הפסיכיאטריה של הילד ממליץ לעקוב אחרי קבוצות הוואטסאפ של הילדים כדי לוודא שהם לא סובלים מבריונות ברשת או מתוכן פוגעני אחר.
בשנת 2020 פורסם נייר עמדה בנושא חשיפה למסכים ובריאות הילדים, בשם איגוד רופאי בריאות הציבור, האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, החוג למחלות עיניים בילדים, איגוד רופאי העיניים בישראל, החברה, הישראלית לרפואת ילדים התפתחותית (חיל”ה), האיגוד הישראלי לנוירולוגיה ילדים (אינ”ה), האיגוד הישראלי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, משרד הבריאות, ארגון המורים, והסתדרות המורים. ההמלצות גובשו אז לאחר ישיבת השולחן העגול בנושא חשיפה למסכים ובריאות הילדים מיום 19.11.10 .

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה