סטודנטים

עדויות חדשות תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Dupilumab בחולי אסתמה עם וללא סינוסיטיס ופוליפים באף (Ann Allergy Asthma Immunol)

עדויות חדשות שפורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Dupilumab (דופיקסנט) בחולים עם אסתמה, עם או ללא דלקת סינוסים כרונית ופוליפים באף. הטיפול גם הפחית את מינוני טיפול פומי בסטרואידים בחולים עם אסתמה חמורה שהיו תלויים בתרופות אלו.

משתתפים ממחקרי QUEST (1,530 חולים) או VENTURE (187 חולים) השתתפו במחקר TRAVERSE, כאשר הם המשיכו בטיפול ב- Dupilumab או החליפו טיפול מפלסבו לטובת Dupilumab לאחר 48 או 86 שבועות. מבין החולים שנכללו במחקר, 21% (317 חולים) ממחקר QUEST ו-48% (61 חולים) ממחקר VENTURE דיווחו על אבחנה של דלקת סינוסים כרונית עם פוליפים באף.

לאחר 96 שבועות, בקרב חולים עם דלקת סינוסים כרונית עם פוליפים באף תועדה ירידה בשיעור ההתלקחויות השנתי מ-2.36 ל-0.41 בקרב אלו ממחקר QUEST ומ-2.36 ל-0.45 בקרב משתתפים ממחקר VENTURE שחצו מפלסבו לטובת Dupilumab, עם ירידות מקבילות מ-2.39 ל-0.32 ומ-2.32 ל-0.35 בקרב אלו שטופלו ב- Dupilumab במקור ונותרו תחת טיפול זה. התוצאות היו דומות בחולים ללא דלקת סינוסים כרונית ופוליפים באף, עם ירידה בשיעור ההתלקחויות השנתי במשתתפים שחצו מפלסבו לטובת Dupilumab מ-2.21 ל-0.34 במחקר QUEST ומ-2.07 ל-0.21 באלו במחקר VENTURE. בקרב אלו שטופלו ב- Dupilumab במחקר הראשון ונותרו תחת טיפול זה תועדה ירידה מ-2 ל-0.33 בקרב אלו במחקר QUEST ומ-1.74 ל-0.41 בקרב אלו במחקר VENTURE.

בקרב משתתפים במחקר VENTURE תועדה ירידה במינון סטרואידים ממוצע מתחילת המחקר המקורי ולאורך 96 שבועות מחקר TRAVERSE. מבין החולים בזרוע הטיפול ב- Dupilumab במחקר המקורי ובמחקר ההמשך, 71.4% מאלו עם דלקת סינוסים כרונית ופוליפים באף ו-83.3% מאלו ללא מרכיב זה לא נדרשו עוד לטיפול פומי בסטרואידים, עם שיעורים מקבילים של 38.5% ו-46.7% בקרב אלו שחצו מזרוע הפלסבו ל- Dupilumab.

החוקרים מדווחים עוד כי השיפור במדדי שאלון Asthma Control Questionnaire 5 ומדדי Asthma Quality of Life Questionnaire במחקרי QUEST ו-VENTURE נמשך לאור 48 שבועות מחקר TRAVERSE.

אירועים חריגים על-רקע הטיפול היו דומים בכל הקבוצות לאורך מחקר TRAVERSE.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Dupilumab הדגים פרופיל בטיחות עקבי והוביל לירידה ממושכת בהתלקחויות אסתמה ושיפור איכות חיים, לצד הפחתת מינוני טיפול פומי בסטרואידים בחולים עם אסתמה חמורה, בין אם היה ידוע על דלקת סינוסים כרונית עם פוליפים באף, ובין אם לאו.

 

Ann Allergy Asthma Immunol, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה