סטודנטים

מחלת קורונה תסמינית במהלך שני הטרימסטרים הראשונים מלווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת ולידת מת (Am J Obstet Gyneciol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology עולה כי בקרב נשים הרות עם זיהום תסמיני בקורונה במהלך שני הטרימסטרים הראשונים להיריון תועד סיכון מוגבר ללידת מת ולידה מוקדמת, בהשוואה לזיהום במהלך הטרימסטר השלישי.

זיהום בנגיף קורונה במהלך ההיריון מלווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת. לאחרונה פורסם כי לגיל ההיריון בעת הזיהום, אך לא חומרת המחלה, השפעה משמעותית על שיעורי לידה מוקדמת. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין מועד הופעת זיהום תסמיני בקורונה במהלך ההיריון ובין הסיכון ללידה מוקדמת ולידת מת.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-113 בתי חולים בגרמניה ואוסטריה שדיווחו על מקרים במאגר COVID-19 Related Obstetrics and Neonatal Outcome Study. הם זיהו 1,149 נשים הרות עם זיהום תסמיני מוכח בקורונה לפני שבוע 37 להיריון בין 3 באפריל, 2020, ועד 24 באוגוסט, 2021.

להערכת מועד הזיהום, החוקרים סיווגו את החשיפה על-פי הטרימסטר בו חלו בקורונה, כאשר הטרימסטר הראשון והשני הוגדרו כזיהום בשלב מוקדם בהיריון והטרימסטר השלישי סווג כזיהום בשלב מאוחר של ההיריון.

באוכלוסיית המחקר תועדו 21 מקרי לידת מת (21.8%) ו-201 מקרי לידה מוקדמת (17.8%). מרבית הנשים נדבקו במהלך הטרימסטר השלישי, כאשר 45.5% חלו בטרימסטר הראשון או השני.

מהנתונים עולה כי 17.8% מהנשים ילדו מוקדם, שיעור גבוה יותר מכפליים משיעורי לידה מוקדמת באוכלוסייה הכללית בגרמניה. בהשוואה לנשים עם זיהום מאוחר, באלו עם זיהום מוקדם בהיריון תועד סיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת בשבוע 32 להיריון, או קודם לכן (סיכון יחסי מתוקן של 2.07, רווח בר-סמך 95% של 1.10-3.91).

בנשים עם הדבקה מוקדמת בהיריון תועד גם סיכון מוגבר ללידת מת, בהשוואה לאלו שחלו בטרימסטר השלישי (סיכון יחסי מתוקן של 2.76, רווח בר-סמך 95% של 1.15-6.64).

בהשוואה לזיהום בשלב מוקדם של ההיריון, זיהום מאוחר לווה בסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת מאיימת (סיכון יחסי של 1.80, רווח בר-סמך 95% של 1.07-3.01) וכולסטזיס של ההיריון (סיכון יחסי של 3.18, רווח בר-סמך 95% של 1.19-8.44).

הסיכון הכולל ללידה מוקדמת היה גדול יותר בתוך ארבעה שבועות מהזיהום (סיכון יחסי של 4.89, רווח בר-סמך 95% של 3.86-6.19).

החוקרים מציינים כי לא ידוע על המצב החיסוני כנגד נגיף הקורונה בקרב הנשים שנדבקו בנגיף במהלך ההיריון.

מהממצאים עולה כי בנשים עם זיהום תסמיני בנגיף הקורונה תתכן תועלת למעקב מיילדותי הדוק יותר מאחר וזיהום תסמיני מעלה את הסיכון לסיבוכי היריון ויש להפחית את הסיכון להדבקה באמצעות חיסונים כנגד הנגיף.

 

Am J Obstet Gyneciol, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה