סטודנטים

קרם Roflumilast מקל משמעותית על הגרד בחולים עם פסוריאזיס רובדי כרונית (The Journal of the American Medical Association)

מנתונים שפורסמו בכתב העת The Journal of the American Medical Association עולות תוצאות חיוביות משני מחקרים בשלב 3 להערכת קרם Roflumilast, מעכב PDE-4 (או Phosphodiesterase),טיפול מקומי שניתן פעם ביום לחולים עם פסוריאזיס רובדי כרונית.

החוקרים מסבירים כי גרד הוא התסמין אשר בעיניי חולי פסוריאזיס הינו הגורם העיקרי לחומרת המחלה, לכן חשוב כי כל טיפול לפסוריאזיס יביא להקלה על תסמין זה. ממצאים אלו אינם רק מסייעים לרופאי עור להבין טוב יותר את החשיבות של קרם Roflumilast להקלה על גרד בחולים עם פסוריאזיס רובדי כרונית, אלא גם לסייע בהבנה טובה יותר של ההשפעה של גרד על חולים המתמודדים עם המחלה, ללא תלות בחומרת המחלה.

המחקרים הזהים בשלב 3 היו מחקרי כפלי-סמיות, להערכת קרם Roflumilast 0.3%, אשר ניתן פעם ביום למשך שמונה שבועות לחולים בגילאי שנתיים ומעלה עם פסוריאזיס רובדי כרונית בדרגה קלה, בינונית, או חמורה.

בשני המחקרים, שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים בזרוע הטיפול ב- Roflumilast השיגו תוצאה מוצלחת לפי IGA (או Investigator’s Global Assessment) לאחר שמונה שבועות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (42.4% ו-37.5% לעומת 6.1% ו-6.9%, p<0.001 בשני המקרים). בנוסף, בחולים תחת Roflumilast עם מדד Worst Itch Numerical Rating Scale של 4 נקודות ומעלה בתחילת המחקר תועדה ירידה של 4 נקודות לאחר שמונה שבועות.

ממצאים, אשר אושרו במחקרי DERMIS בשלב 3, מעידים כי קרם Roflumilast מהווה אפשרות טיפול לא-סטרואידלי חדשה העשויה לשמש להקלה על התסמינים המטרידים של פסוריאזיס רובדית ולספק בגרד כבר תוך שבועיים של טיפול.

The Journal of the American Medical Association, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה