סטודנטים

התועלת של תוספי סיבים תזונתיים בנשים הרות עם סוכרת הריונית (Nutrients)

במאמר שפורסם בכתב העת Nutrients מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי יש מקום לשקול תוספת סיבים תזונתיים לטיפול בנשים עם סוכרת הריונית, כאשר בנשים עם רמות סוכר גבוהות בצום ישנה העדפה לסיבים תזונתיים לא-מסיסים.

היעילות של סוגים ומינונים שונים של תוספי סיבים תזונתיים בטיפול בסוכרת הריונית עדיין שנויה במחלוקת. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של סיבים תזונתיים על איזון רמות סוכר בדם בנשים הרות עם סוכרת הריונית ולהעריך את ההשפעה על פרופיל השומנים ותוצאות ההיריון.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי Web of Science, PubMed, Embase, Scopus ו-Cochrane וכללו מחקרים שבחנו את ההשפעה של סיבים תזונתיים בנשים עם סוכרת הריונית ובסופו של דבר, מטה האנליזה כללה 8 מחקרים.

מהנתונים עולה כי תוספת סיבים תזונתיים הפחיתה משמעותית את רמות הסוכר בדם בצום (גודל השפעה של 0.3-), רמות סוכר שעתיים לאחר-ארוחה (גודל השפעה של 0.69-), ריכוז המוגלובין מסוכרר (גודל השפעה של 0.5-), רמות כולסטרול כולל (גודל השפעה של 0.44-), טריגליצרידים (גודל השפעה של 0.3-) ו-LDL (גודל השפעה של 0.48-). עוד עולה מהנתונים כי נטילת תוספי סיבים תזונתיים לוותה בסיכון נמוך יותר משמעותית ללידה מוקדמת (גודל השפעה של 0.4), ניתוח קיסרי (גודל השפעה של 0.6) ומצוקה עוברית (גודל השפעה של 0.51).

מניתוח לפי תתי-קבוצות להשוואת סוג ומינון סיבים תזונתיים עלה כי סיבים תזונתיים לא-מסיסים היו יעילים יותר מסיבים מסיסים בהפחתת רמות סוכר בדם בצום (גודל השפעה של 0.44-). נטילת סיבים במינון של 12 גרם ומעלה ביום עשויה להיות יעילה יותר בשיפור פרופיל השומנים ותוצאות ההיריון, בהשוואה לנטילת מינון נמוך יותר, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים באיכות גבוהה במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של סוג הסיבים וקשר מנה-תגובה בנשים עם סוכרת הריונית.

 

Nutrients, Nov 2, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה