סטודנטים

ההשפעה של רמת חרדה לפני ניתוח על רמת הכאב לאחר ניתוח לבבי (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים המופנים לניתוח לבבי, דרגת החרדה לפני ההתערבות הניתוחית מנבאת את רמת הכאב לאחר הניתוח והצורך בטיפול במשככי כאבים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים המופנים לניתוח לבבי מהווים אוכלוסייה מאתגרת בכל הנוגע לאיזון כאבים עקב מספר גורמים קשורים בחולים ובפרוצדורה. מטרתם כעת הייתה לבחון את ההשפעה של דרגת החרדה טרם ניתוח על כאב לאחר-ניתוח בחולים המופנים לניתוח לב ולבחון את הקשר בין רמת חרדה לפני-ניתוח, כאב לאחר-ניתוח, דרישה למשככי כאבים ומין החולה.

המחקר הפרוספקטיבי כלל 116 חולים שעברו ניתוח לבבי בין ינואר ועד אפריל 2020. מדד State-Trait Anxiety Inventory שימש להערכת רמת החרדה לפני ניתוח והחוקרים בחנו את כמות המורפין הנדרש לשיכוך כאבים מתחת ל-4 נקודות בסולם Numerical Rating Scale לאחר 48 שעות מהניתוח.

מהנתונים עולה כי כל עליה במדד חרדה לפני-ניתוח לוותה בעליה של 0.068 מ”ג במינון מורפין שניתן לחולים להקלה על הכאב לאחר ניתוח. לגיל החולה גם הייתה השפעה משמעותית על הצורך בשיכוך כאבים לאחר ניתוח, כאשר כל שנה נוספת בגיל המטופל לוותה בירידה של 0.26 מ”ג במינון המורפין לאחר ניתוח, ללא הבדלים בין גברים ונשים בכל הנוגע לרמת החרדה לפני הניתוח או הצורך במשככי כאבים לאחר ההתערבות הניתוחית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במקרים של ניתוח לבבי, הדרישה למשככי כאבים לאחר ניתוח עולה עם עליה בדרגת החרדה טרם הניתוח ופוחתת עם הגיל.

 

Sci Rep, Oct 1, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • האם טיפול הורמונאלי כנגד סרטן שד עשוי להפחית את הסיכון לדמנציה? (JAMA Netw Open)

    האם טיפול הורמונאלי כנגד סרטן שד עשוי להפחית את הסיכון לדמנציה? (JAMA Netw Open)

    בנשים עם סרטן שד שקיבלו טיפול הורמונאלי תועד סיכון מופחת לאבחנה של מחלת אלצהיימר ודמנציה, כך עולה מתוצאות מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול הורמונאלי מהווה טיפול מקובל בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים, למרות ההשפעה הקוגניטיבית האפשרית של הטיפול, כולל קשר אפשרי עם מחלת […]

  • טיפול בבנזודיאזפינים כנגד אינסומניה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (Eur J Prev Cardiol)

    טיפול בבנזודיאזפינים כנגד אינסומניה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (Eur J Prev Cardiol)

    טיפול בתרופות ממשפחת בנזודיאזפינים מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית, אי-ספיקת לב ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם בקרב חולים עם אינסומניה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת European Journal of Preventive Medicine. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בעבר הוכח כי סוגים מסוימים של תרופות היפנוטיות, כולל בנזודיאזפינים ותכשירים שאינם בנזודיאזפינים (Z-Drugs), עלולים […]

  • כמחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות חרדה (CHEST)

    כמחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות חרדה (CHEST)

    קרוב למחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות מצוקה רגשית ומספר דומה סובל מחרדה כללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת CHEST. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו כי אבחנה אקראית של קשריות ריאתיות מלווה בשכיחות גבוהה של מצוקה רגשית; למרות שזו לרוב מסווגת בדרגה קלה […]

  • דחק במקום העבודה עלול להביא לעליה בסיכון לפרפור פרוזדורים (J Am Heart Assoc)

    דחק במקום העבודה עלול להביא לעליה בסיכון לפרפור פרוזדורים (J Am Heart Assoc)

    מתחים במקום העבודה וחוסר איזון בין מאמץ ותגמול במקום העבודה עלולים להביא לעליה בסיכון להתפתחות הפרעות קצב לב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association. להבנה טובה יותר של הקשר בין גורמי דחק פסיכו-סוציאליים במקום העבודה ובין היארעות פרפור פרוזדורים, החוקרים השלימו ניתוח פרוספקטיבי שכלל 5,926 משתתפים ממחקר […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה