סטודנטים

היעילות והבטיחות של Patiromer כנגד היפרקלמיה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Kidney360)

מנתונים חדשים שפורסמו ב-Kidney360 עולה כי Patiromer הינו טיפול יעיל ונסבל היטב כנגד היפרקלמיה בחולים עם דרגות שונות של מחלת כליות כרונית, אשר רובם קיבלו טיפול בהתאם להמלצות במעכבי ציר רניו-אנגיוטנסין-אלדוסטרון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היפרקלמיה הינה הפרעה אלקטרוליטרית נפותה בחולים עם מחלת כליות כרוניית ומלווה בפרוגנוזה גרועה יותר ומגביל את אפשרות הטיפול במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון. כעת הם השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתונים משלושה מחקרים קליניים להערכת היעילות והבטיחות של Patiromer כנגד היפרקלמיה במבוגרים עם מחלת כליות כרונית שאינם תחת טיפולי דיאליזה.

החוקרים אספו נתונים ממחקרי AMETHYST-DN, OPAL-HK ו-TOURMALINE. כל החולים נשאו אבחנה של מחלת כליות כרונית בתחילת המחקר, עם עדות להיפרקלמיה (ריכוז אשלגן בדם של מעל 5.0 מא”ק/ליטר) וטופלו ב- Patiromer במינון יומי של 8.4-33.6 גרם. החולים סווגו לפי קצב פינוי גלומרולארי לשתי תת-קבוצות: חולים עם מחלת כליות כרונית בדרגה חמורה/שלב סופני (מחלת כליות בשלב 3b-5; קצב פינוי גלומרולארי משוער קטן מ-45 מ”ל/דקה) או מחלת כליות כרונית בדרגה קלה/בינונית (מחלת כליות בשלב 1-3a; קצב פינוי גלומרולארי של 45 מ”ל/דקה ומעלה).

יעילות הטיפול נקבעה על-פי השינוי בריכוז אשלגן בדם מתחילת המחקר עד לאחר ארבעה שבועות. הערכת הבטיחות כללה את היארעות וחומרת אירועים חריגים.

ניתוח היעילות התבסס על נתונים אודות 626 חולים (62% גברים; גיל ממוצע של 66 שנים), כולל 417 חולים עםמחלת כליות בדרגה חמורה/בשלב סופני ו-209 חולים עם מחלת כליות בדרגה קלה/בינונית.

השינוי הממוצע בריכוז אשלגן בדם מתחילת המחקר עד לאחר ארבעה שבועות עמד על 0.84- מא”ק/ליטר בקבוצת החולים עם מחלת כליות כרונית בדרגה חמורה/בשלב סופני ועל 0.60- מא”ק/ליטר באלו עם מחלת כליות בדרגה קלה/בינונית.

אירועים חריגים דווחו ב-40% ו-27% מהחולים עם מחלת כליות כרונית בדרגה חמורה/בשלב סופני ואלו בדרגה קלה/בינונית, בהתאמה, כאשר 16% ו-12% מתופעות הלוואי, בהתאמה, יוחסו לטיפול ב- Patiromer. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו עצירות בדרגה קלה-עד-בינונית (8% ו-3%) ושלשול (4% ו-2%). אירועים חריגים שהובילו להפסקת הטיפול תועדו ב-6% ו-2% מהחולים עם מחלת כליות חמורה/בשלב סופני ואלו עם מחת כליות בדרגה קלה/בינונית, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות הטיפול ב- Patiromer בחולים עם מחלת כליות כרונית בדרגות חומרה שונות.

 

Kidney360 August 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה