סטודנטים

מסמך קונצנזוס אודות הטיפול התרופתי המונע וניהול אי-ספיקת לב (Med J Aust)

במאמר שפורסם בכתב העת Medical Journal of Australia מציגים מומחים הצהרת קונצנזוס מטעם רפאים מאוסטרליה אודות הטיפול התרופתי המונע וניהול חולי אי-ספיקת לב, כולל המלצות חדשות לטיפול על-סמך מחקרים עדכניים.

ההצהרה הנוכחית מהווה עדכון להנחיות לניהול וטיפול בחולי אי-ספיקת לב שפורסמו באוסטרליה בשנת 2018 וכוללות המלצות עדכניות לטיפול התרופתי על-בסיס מחקרים שפורסמו מאז.

להלן עיקרי ההמלצות במסמך הקונצנזוס:

  • יש להרחיב את השימוש בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter) למניעת אשפוזים בשל אי-ספיקת לב לחולים עם גורמי סיכון קרדיווסקולאריים מרובים, מחלת כליות כרונית עם אלבומינוריה, או מחלה קרדיווסקולארית טרשתית.
  • עדויות חדשות תומכות בשימוש באנטגוניסט לקולטן למינרלוקורטיקואידים, Finerenone, למניעת אי-ספיקת לב בחולים עם סוכרת מסוג 2 על-רקע מחלת כליות כרונית עם אלבומינוריה.
  • מעבר למעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין (עדיפות ל-Angiotensin Receptor Neprilysin Inhibitor), מומלץ גם טיפול בחסמי ביתא, ואנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים, מעכב SGLT-2 (Dapagliflozin או Empagliflozin) לכלל החולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (מקטע פליטה של 40% ומטה). עדויות באיכות נמוכה יותר תומכות בטיפולים אלו בחולים עם מקטע פליטה ירוד מעט של חדר שמאל (מקטע פליטה של 41-49%).
  • הטיפול ב-Vericiguat, Omecamtiv Mecarbil, או טיפול תוך-ורידי בברזל (Ferric Carboxymaltose) בחולים עם חסר ברזל עשוי לסייע בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.
  • יש לשקול טיפול ב-Empagliflozin בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל (50% ומעלה).

המומחים מציינים כי השינויים הבולטים במסמך הנוכחי בהשוואה להנחיות קודמות כוללות הרחבת השימוש במעכב ARNI בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל ומקטע פליטה ירוד באופן קל. השימוש במעכבי SGLT-2 הורחב והופך לטיפול מרכזי בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, כאשר עוד ועוד עדויות תומכות בטיפול זה בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור או ירוד מעט.

 

Med J Aust. 2022 Aug 15;217(4):212-217

 

הערת מערכת:

אתם מוזמנים לסדרת הפודקאסטים על ניהול אי ספיקת לב בהנחיית ד”ר טוביה בן גל 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • אחד מכל עשרה חולים הסובל מכאב כרוני עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים (Addiction)

    אחד מכל עשרה חולים הסובל מכאב כרוני עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים (Addiction)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Addiction עולה כי קרוב ל-10% מהחולים עם כאב כרוני תחת טיפול באופיואידים עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים, כאשר ב-30% ישנם סימנים ותסמינים של תלות, ממצאים המדגישים את החשיבות של ניטור אחר מטופלים אלו וגישות חליפיות לטיפול בכאב. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללה נתונים ממאגר MEDLINE, Embase ו-PsycINFO לזיהוי מחקרים […]

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי א(Food and Drug Administration) אישר את משלב Lazertinib עם Amivantamab כקו-טיפול ראשון במבוגרים עם סרטן ריאות מתקדם-מקומית או גרורתי מסוג NSCLC (או Non Small Cell Lung Cancer) עם מוטציות EGFR מוכחות בבדיקה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מדובר באישור הראשון של Lazertinib. הטיפול ב- Amivantamab אושר לראשונה ע”י מנהל המזון […]

  • טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון נמוך לאחר ניתוח קטרקט מפחית את הסיכון לגלאוקומה משנית בילדים עם מקטע אקסיאלי ארוך יותר לאורך חמש שנים, בהשוואה לטיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Acta Ophthalmlogica. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מינון גלוקוקורטיקואידים לאחר-ניתוח ובין התפתחות גלאוקומה משנית לאחר ניתוח קטרקט בילדים. […]

  • מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    כדי להתכונן למגפה ויראלית נוספת, על הרוקחים להיות מוכנים להתמודד עם היסוס להתחסן, כך עולה ממאמר על תפקיד הרוקחים בהתמודדות עם חשש להתחסן שפורסם ב- Pharmacy Times. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ אייל שוורצברג.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה