סטודנטים

האם מטופלים המשוחררים מחדר המיון מבינים את האבחנה או את הנחיות המעקב שניתנו להם? (Emergency Medicine Journal)

מטופלים שטופלו מחדר המיון (Emergency Department, ED) ושוחררו זקוקים למידע מדויק ומובן יותר אודות האבחנה שניתנה להם, וכן לגבי בדיקות ומעקב עתידיים, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב-Emergency Medicine Journal.

החוקרים בדקו האם המידע שמקבלים המטופלים בשחרור מהרופא המטפל במיון נהיר ומובן להם והם מעודכנים לגבי מצבם, האם הם זוכרים את שהוסבר להם לאחר השחרור, והאם חוסר במידע נקשר לשביעות רצון נמוכה אצל המטופל.  החוקרים השתמשו במידע שניתן במהלך שיחות השחרור ממיון, בהתבסס על הקלטה של השיחות הללו ועל הדיוק בו זכרו המטופלים את ההסברים וההנחיות שניתנו להם, בהתבסס על ראיונות לאחר השחרור. בזמן הראיונות, העריכו החוקרים את כמות המידע והדיוק שלו שניתן עם הטיפול, וכן ערכו דירוג שביעות רצון על ידי הרופאים והמטופלים. בסה”כ נאסף מידע מ-96 מטופלים במהלך 20 משמרות בחדר המיון.

מידע מספק ניתן ב-83% משיחות השחרור, בעוד שמטופלים זכרו 82% מהמידע שקיבלו לגבי האבחנה שניתנה להם, 56% ממה שהוסבר להם על הבדיקות הדרושות ו-72% לגבי המעקב שדרוש לטיפול. בכל הקשור למידע לגבי תרופות, נטו המטופלים לשכוח או להתבלבל בקלות. בסה”כ, רק 43% מהמטופלים עזבו את המיון כשהם מבינים את האבחנה שניתנה להם ומודעים לבדיקות ולמעקב העתידיים. נראה שבזמן שיחת השחרור המטופל מצליח לספוג את המידע המועבר בצורה הטובה ביותר. שביעות הרצון במטופלים לא נקשרה למידע והפרטים שאחז המטופל והיתה גבוהה. 

החוקרים מסכמים כי לרבים מהמטופלים היה חסר מידע חיוני בעת עזיבת חדר המיון וכי יש לשפר את אופן העברת המידע למטופל. 

לאבסטרקט

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה