סטודנטים

זיהום אוויר על-רקע תנועת כלי רכב והתפקוד הריאתי בילדים (Am J Respir Crit Care Med)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי חשיפה לזיהום אוויר על-רקע תנועת כלי רכב במהלך השנה הראשונה לחיים משפיעה על התפקוד הריאתי של ילדים עד גיל שמונה שנים, ובפרט פוגעת באלו הסובלים מאלרגיות נוספות.

חשיפה ממושכת לזיהום אוויר נקשרה עם פגיעה בתפקוד הריאתי בילדים, אך חשיבות מועד החשיפה לזיהום עדיין אינו-ידוע. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את החשיפה ארוכת הטווח לזיהום אוויר על התפקוד הריאתי בילדים בגילאי בית-ספר.

למעלה מ-1,900 ילדים מעוקבת לידה בשבדיה, BAMSE, היו במעקב עם שאלונים חוזרים, תפקודי נשימה דינאמיים ומדידת נוגדני IgE עד גיל שמונה שנים. הם העריכו את ריכוז החומר החלקיקי בקוטר אירודינאמי קטן מ-10 מיקרומטר עקב תנועת כלי רכב בכבישים באזורי מגורים, מעונות יום ובתי ספר, מהלידה והלאה. הקשר בין החשיפה הממוצעת במהלך תקופות הזמן השונות ומדדי FEV גיל שמונה שנים נבחן במודל סטטיסטי, תוך התייחסות לערפלנים שונים, כולל חשיפה קצרת-טווח לזיהום אוויר.

החוקרים זיהו קשר בין החשיפה לחומר חלקיקי בקוטר קטן מ-10 מיקרומטר במהלך השנה הראשונה לחיים  ובין ירידה במדדי FEV(1)של 59.3 מיליליטרים בגיל שמונה שנים. הקשר השלילי היה בולט במיוחד בילדים שסבלו בנוסף מאלרגיה למזונות או לחומרי שאיפה שונים (136.9- מ”ל). לחשיפה לאחר השנה הראשונה לחיים השפעה קטנה יותר על התפקוד הריאתי בגיל שמונה שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חשיפה לזיהום אוויר על-רקע תנועת כלי רכב במהלך השנה הראשונה לחיים עשויה לפגוע בתפקוד הריאתי של ילדים עד גיל שמונה.

Am J Respir Crit Care Med. 2012; 186(12):1286-91

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה