סטודנטים

מרבית המתמחים ברפואה פנימית מתכננים להמשיך לתת-התמחות (JAMA)

מתוצאות סקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA עולה כי עד לשנה השלישית להתמחות ברפואה פנימית, רק 21.5% מהמתמחים צפויים להחליט כי ברצונם להמשיך בקריירה ברפואה פנימית. מנגד, מתמחים ברפואה פנימית נטו יותר לבחור במסלול תת-התמחות, מגמה שהייתה בולטת יותר בגברים ובוגרי רפואה מחוץ למדינה.

החוקרים מסבירים כי פנימאים צפויים לשחק תפקיד חשוב יותר ויותר במתן טיפול מקיף ומתואם עם העליה בגיל האוכלוסיה, העליה שיעורי ההיארעות של מחלות כרוניות והרפורמה בטיפול הרפואי שתרחיב את הכיסוי הביטוחי לעשרות מיליוני מבוטחים. למרות זאת, צפוי חסר גדול של רופאים כלליים בארצות הברית.

בשנות השבעים של המאה הקודמת, למעלה ממחצית מבוגרי ההתמחות ברפואה פנימית המשיכו בקריירה ברפואה כללית. בעשורים הבאים, לעומת זאת, שיעור זה צנח ל-20-25% בלבד מאלו שסיימו התמחות ברפואה פנימית והמשיכו לקריירה ברפואה כללית.

לפיכך, החוקרים ביקשו להבין טוב יותר את תוכניות הקריירה של מתמחים ברפואה פנימית ומה עלה בגורל תוכניות אלו. החוקרים התבססו על סקר בקרב מתמחים ברפואה פנימית שנערך כל חודש אוקטובר בלמעלה מ-400 תוכניות התמחות. בנוסף לסקר, המתמחים התבקשו להשלים סקר קצר שכלל שאלות באשר לתוכניות הקריירה שלהם.

מבין כ-67,000 מתמחים מתאימים, כ-51,000 השלימו את כל השאלונים והשיבו את הסקרים, עם נתונים דמוגרפיים זמינים. החוקרים התמקדו בנתונים אודות כ-16,000 מתמחים בשנה השלישית להתמחותם.

החוקרים מצאו כי מתמחים בתוכניות התמחות ברפואה ראשונית נטו הרבה יותר לבחור בקריירה ברפואה פנימית. בחירת קריירה ברפואה פנימית הייתה נפוצה יותר בקרב נשים, בהשוואה לגברים (26.7% לעומת 17.3%, יחס סיכויים מתוקן של 1.69, p<0.001), ובמודלים מתוקננים, בוגרי לימודי רפואה בארצות הברית נטו יותר לדווח על קריירה ברפואה פנימית כללית, בהשוואה לבוגרי מדינות אחרות (יחס סיכויים מתוקן של 1.76, p<0.001).

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הארצי הראשון שדיווח כי אפילו בתוכניות התמחות ברפואה פנימית למסגרות טיפול ראשוני, המיועדות להכשרת רופאים כלליים וראשוניים, מרבית הבוגרים עדיין תכננו להמשיך לתת התמחות. לפיכך, למרות שבקרב מתמחים בתוכניות טיפול ראשוני נרשם סיכוי גבוה כפליים לדווח על קריירה ברפואה כללית .

החוקרים קוראים למצוא פתרונות במטרה לתת מענה לצרכים של רופאים כלליים. הגדלת מספר הלומדים בבתי ספר לרפואה או מספר התקנים ברפואה פנימית עשוי פשוט להביא לעליה במספר הרופאים בתתי התמחות, במידה ומספר התקנים בהתמחויות ובהשתלמויות יגדל גם כן.

JAMA. Published online December 4, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה