סטודנטים

האם בדיקות כלליות במבוגרים מורידות את שיעורי התחלואה והתמותה ממחלות? (BMJ)

מאת מערכת e-Med

האם בדיקות בריאות כלליות מורידות את שיעורי התחלואה והתמותה ממחלות? בסקירה חדשה המתפרסמת ב-BMJ טוענים החוקרים כי לבדיקות כלליות אין השפעה על התחלואה והתמותה מסיבות כלליות, ממחלות לב או מסרטן.

החוקרים היו מעוניינים לכמת את היתרונות והחסרונות שבבדיקה כללית במבוגרים, בדגש על תוצאות הרלוונטיות לחולה- כמו תחלואה או מוות. לשם כך ערכו סקירה מקיפה ומטא אנליזה של מחקרים רנדומליים ממקורות מבוססים ובחנו תמותה ותחלואה. כמו כן יצרו קשר עם נבדקים והשתמשו במחקרי רקע.

החוקרים בחנו מחקרים שהישוו בדיקות כלליות באוכלוסיות מבוגרים לעומת אי קיומן של בדיקות אלו. הבדיקות שנסקרו כללו סריקות באוכלוסיה ליותר ממחלה אחת או לגורמי סיכון כלליים.

החוקרים השתמשו לבסוף ב- 16 מחקרים שכללו למעלה מ- 180,000 נבדקים. החוקרים לא מצאו השפעה חיובית לבדיקות כלליות על התמותה, אשפוז, נכות ועוד. לעומת זאת, במחקר אחד נמצא כי בדיקות כלליות במבוגרים הביאו לעליה של 20% באבחנות חדשות למשך 6 שנים בהשוואה לקבוצת ביקורת, וכן עליה בדיווח של חולים על מחלות ומצבים כרוניים. מחקר נוסף מצא עליה בשכיחות של לחץ דם והיפרכולסטרולמיה, ומחקרים אחרים מצאו כי לבדיקות היתה השפעה על עליה בשימוש בתרופות כנגד לחץ דם. מעט מהמחקרים מצאו כי לבדיקות הכלליות היתה השפעה על הבריאות כפי שדווחה על ידי המטופלים.

לסיכום, בדיקות כלליות במבוגרים לא מורידות את הסיכון לתחלואה או לתמותה, גם לא מסיבות לבביות או ממחלת הסרטן, אם כי הן מעלות את כמות האבחנות החדשות בנבדקים.


למחקר ב-BMJ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה