סטודנטים

הערכת בטיחות הפסקת טיפול בקלופידוגרל לאחר צנתור של שתל וריד ספנה (J Am Coll Cardiol)

בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, לפיהן חלה עליה בשיעור האוטמים הלבביים ובשיעורי התמותה במהלך 90 הימים הראשונים לאחר הפסקת טיפול בקלופידוגרל (פלויקס) בחולים לאחר PCI (Percutaneous Coronary Intervention) של שתל ספנה.

לדברי החוקרים, אין נתונים אודות מועד הופעת תופעות לוואי והיארעות תופעות אלו לאחר הפסקת טיפול בקלופידוגרל, שניתן למשך פרקי זמן שונים, בחולים לאחר PCI של שתל הספנה. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את דפוסי התמותה והאוטמים הלבביים לאחר הפסקת קלופידוגרל בקבוצה זו.

מדגם המחקר כלל 603 חולים שעברו PCI של וריד הספנה בין השנים 2000-2009, מהם 411 חולים ללא-אירועים בעת הפסקת קלופידוגרל. המשתתפים היו במעקב אחר שיעורי תמותה מכל-סיבה או אוטמים לבביים לאחר הפסקת קלופידוגרל.

שיעורי התמותה/אוטמים לבביים לאחר הפסקת קלופידוגרל עמדו על 1.26 ל-1000 שנות-אדם לאחר 0-90 ימים מהפסקת הטיפול, 0.41 ל-1,000 שנות-אדם לאחר 91-365 ימים מהפסקת הטיפול ו-0.41 ל-1,000 שנות-אדם לאחר 1-2 שנים.

מניתוח רב-משתנים עלה כי יחס שיעורי ההיארעות לתמותה או אוטם לבבי במהלך 90 הימים הראשונים לאחר הפסקת הטיפול בקלופידוגרל, בהשוואה לשיעורי ההיארעות לאחר 91-365 ימים מהפסקת הטיפול, עמד על 2.58.

תוצאות דומות זוהו עם משך טיפול שונה בקלופידוגרל (מתחת לשישה חודשים, שישה חודשים עד שנה, שנה עד שנתיים או למעלה משנתיים). התוצאות נותרו עקביות גם בתתי-קבוצות שונות, כולל מין, סוג תומכן, קוטר תומכן, תקופת הצנתור ונוכחות סוכרת.

כאשר החוקרים בחנו את שיעורי התמותה, נותרה עליה משמעותית בשיעור האירועים 0-90 ימים לאחר הפסקת הטיפול, בהשוואה לשיעורי התמותה לאחר 91-365 ימים מהפסקת הטיפול (יחס שיעורי היארעות של 2.33).

החוקרים מאמינים כי לממצאי המחקר עשויות להיות השלכות חשובות בחולים בסיכון גבוה לאחר PCI וקוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים בבסיס צבר האירועים המתואר לעיל לאחר הפסקת טיפול בקלופידוגרל.

J Am Coll Cardiol published online 7 Nov 2012

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • ההשפעה של ערכי סף של פריטין על שיעורי אבחנת חסר ברזל (JAMA Netw Open)

    ההשפעה של ערכי סף של פריטין על שיעורי אבחנת חסר ברזל (JAMA Netw Open)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי ערכי סף של פריטין של 30 ננוגרם/מ”ל ו-45 ננוגרם/מ”ל מלווים בשיעורים גבוהים יותר של אבחנת חסר ברזל, בהשוואה לערכי סף של 15 ננוגרם/מ”ל במבוגרים עם אנמיה וללא אנמיה. החוקרים התבססו על נתונים מפרויקט FIRE (או Family Medicine Research Using Electronic Medical Records) בשווייץ וכללו 255,351 […]

  • האם טיפול בהידראה משפיע על הרזרבה השחלתית בנשים עם אנמיה חרמשית? (Blood Advances)

    האם טיפול בהידראה משפיע על הרזרבה השחלתית בנשים עם אנמיה חרמשית? (Blood Advances)

    טיפול ב-Hydroxyurea (הידראה) אינו מפחית משמעותית רזרבה שחלתית בבנות ונשים עם מחלת אנמיה חרמשית ולכן ייתכן ואין צורך בטיפולים לשימור פוריות בטרם התחלת הטיפול התרופתי באוכלוסייה זו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Blood Advances. המחקר כלל מספר מרכזים בצרפת והחוקרים בחנו את רקמת השחלות של 76 בנות ונשים צעירות עם אנמיה חרמשית, שעברו […]

  • יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    בקשישים עם יתר לחץ דם שאינו מטופל עליה של 36% בסיכון למחלת אלצהיימר, בהשוואה לאלו ללא יתר לחץ דם ועליה של 42% בסיכון למחלת אלצהיימר לעומת אלו עם יתר לחץ דם מטופל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology. החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת נתונים אודות 31,250 משתתפים בגילאי 60 שנים ומעלה (גיל ממוצע של […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • קצב לב מהיר במנוחה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Sci Rep)

    קצב לב מהיר במנוחה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Sci Rep)

    קצב לב מהיר יותר במנוחה, גם בטווח התקין, מלווה בסיכון מוגבר לתמותה ואירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם מחלת כליות כרונית שאינם תחת טיפולי דיאליזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Scientific Reports. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קצב לב מהיר במנוחה הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לתמותה מכל-סיבה ואירועים קרדיווסקולאריים באוכלוסייה הכללית; עם זאת, הקורלציה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה