סטודנטים

הגדלת צריכת סויה בתזונה אינה מונעת גלי חום (Menopause)

 

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בכתב העת Menopause עולה כי הקפדה על צריכה יומית של סויה לא צפויה למנוע גלי חום והזעות לילה בנשים לקראת מנופאוזה.

החוקרים עקבו אחר נשים לפני-מנופאוזה ובתקופה המוקדמת סביב מנופאוזה, שלא סבלו מגלי חום או הזעות לילה בתחילת המחקר. במהלך תקופה של עשר שנים, החוקרים עקבו אחר ההרגלים של אותן נשים, תוך הערכת הקשר בין צריכת פיטואסטרוגנים וסיבים ובין היארעות תסמינים וזו-מוטוריים במנופאוזה.

במהלך המחקר החוקרים מדדו את הרכיבים התזונתיים באמצעות שאלוני תזונה שמולאו בתחילת המחקר ושוב לאחר 5 שנים ו-9 שנים. החוקרים השוו את הרישומים אל מול הזיכרון של הנשים הופעה של תסמיני מנופאוזה במהלך השבועיים האחרונים.

המחקר הנוכחי שונה ממחקרים קודמים במספר דרכים: הוא בחן אם צריכת סויה מנעה הופעת גלי חום בנשים שלא סבלו מהתסמינים בעבר; הוא כלל מגוון קבוצות אתניות וגזעיות; הוא כלל הן נשים לפני מנופאוזה והן נשים סביב מנופאוזה, והתמקד בצריכת סויה בתזונה ולא בתוספי סויה. כמו כן, המחקר היה הרבה יותר גדול מהמחקרים הקודמים שהעריכו את הקשר בין סויה ומנופאוזה.

למרות שהחוקרים טוענים כי ההשפעה האמיתית של פיטואסטרוגנים או סיבים בתזונה על תסמינים וזו-מוטוריים דורשת מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, מהתוצאות עולה כי לא סביר לזהות השפעה בעלת משמעות קלינית.

למרות שמרבית הקשרים בין צריכת פיטואסטרוגנים שונים לא היו מובהקים סטטיסטית, זוהו מספר יוצאי דופן, שנובעים ככל הנראה מאקראיות. עם זאת, חריגים אלו לא השפיעו על המסקנות של החוקרים.

למרות שחלק מיחסי הסיכויים היו מובהקים סטטיסטית, ייתכן כי ההשפעות המשמעותיות המעטות נבעו רק מאקראיות, לאור ההשוואות הסטטיסטיות הרבות שערכו החוקרים.

Menopause. Published online October 29, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה