סטודנטים

שילוב בדיקות גנטיות עם ברונכוסקופיה לשיפור האבחנה של ממאירות של הריאה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Chest Physicians)

שילוב של בדיקות גנטיות עם ברונכוסקופיה מביא לשיפור משמעותי בדיוק האבחנה של סרטן ריאות, בהשוואה לברונכוסקופיה בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר AEGIS (Airway Epithelium Gene Expression in the Diagnosis of Lung Cancer), שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Chest Physicians.

החוקרים מדווחים כי הבדיקה הגנטית בשילוב עם ברונכוסקופיה הביאה לשיפור הרגישות לאבחנת ממאירות ל-94%, עם הפחתת תוצאות שליליות-שגויות מ-26% ל-6%.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את השימוש ואת הדיוק של בדיקות להערכת החותמת הגנטית בחולים שעברו ברונכוסקופיה בחשד לסרטן ריאות. הם בחנו את הנתונים אודות 330 חולים שלקחו חלק במחקר AEGIS מחקר פרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, רב-מרכזי, שאסף תאי אפיתל ברונכיאליים ממעשנים בהווה ובעבר, שעברו ברונכוסקופיה בשל חשד לסרטן ריאות. ב-240 חולים עם ממאירות מאושרת ו-90 ביקורות, נלקחו שאיבות מדרכי האוויר המרכזיות ובוצעו בדיקות גנטיות.

בדיקת PCR (Polymerase Chain Reaction) להערכת הביטוי הגנטי של 30 גנים הדגימה רגישות של 77%. השילוב של ברונכוסקופיה עם הבדיקות הגנטיות הביא לרגישות של 94%; באשר לברונכוסקופיה בלבד, הרגישות עמדה על 74%.

הבדיקה הביאה גם לשיפור בערך המנבא השלילי. באשר לבדיקות גנטיות עם ברונכוסקופיה, הערך המנבא השלילי היה 0.85; עם ברונכוסקופיה בלבד, עמד הערך המנבא השלילי על 0.65.

ממצאי המחקר מאשרים את הדיוק של בדיקות גנטיות, בשילוב עם ברונכוסקופיה אבחנתית בחשד לסרטן ריאות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Chest Physicians

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה