סטודנטים

הושקה תכנית חדשה למניעת מעשי אובדנות

גישה ארצית חדשה למניעת מעשי אובדנות, בעיקר בקרב יוצאי צבא ארצות הברית ואמריקאים צעירים יותר, נעזרת בפייסבוק כחלק מהמאמצים לעודד דיווחים על חשש בטרם ביצוע מעשי אובדנות.

השירות החדש של פייסבוק יאפשר למשתמשים לדווח על הערות אובדניות בהם נתקלים ברשת האינטרנט מצד חבריהם. אתר האינטרנט ישלח לקורבן האפשרי דואר אלקטרוני בו יקרא לו לפנות לקו החם וכן לשוחח בחשאיות עם יועץ.

לעיתים קרובות, אנשים במשבר אינם יודעים כיצד ולמי לפנות לעזרה. דרך רשת הפייסבוק ישנה הזדמנות ייחודית למתן המשאבים הנדרשים למשתמשים במצוקה, במקום ובזמן בו הם נדרשים לכך יותר מכל.

מדובר בתכנית חדשה מזה למעלה מעשור שנועדה להתמודד עם העלייה במקרי האובדנות ולסייע בהפחתת שיעורי התמותה במהלך עשר שנים. התכנית מתבססת על האוכלוסייה כולה למניעת אובדנות ולא רק אדם מסוים.

ברקע למחקר מסבירים הכותבים כי בממוצע, כ-100 אמריקאים מתים על יום בעקבות מעשה אובדנות. למעלה משמונה מיליון מבוגרים בארצות הברית חשבו ברצינות על מעשה אובדנות בשנה האחרונה.

רשויות בארצות הברית מחפשות אחר דרכים להגדיל את המודעות בכלי תקשורת אחרים עם מספר שירותים ציבוריים חדשים, במטרה לעודד קו מניעה ארצי של מעשי אובדנות. החשש העיקרי מתמקד ב-23 מיליון יוצאי הצבא בארצות הברית.

מומחים מסבירים כי אובדנות הינה אחד האתגרים הגדולים ביותר כיום. בצבא, מניעת אובדנות דורשת מחיילים לדאוג לעמיתיהם. יש לעודד סביבה המעודדת אנשים לפנות לעזרה ולתמיכה.

כיום יודעים מה שלא היה ידוע לפני 15 שנים, והוא כי אובדנות ניתנת למניעה ולכן כיום המוקד הוא על מניעה. אין להמתין עד שאדם יספר כי ברצונו למות, שכן ישנם מספר תהליכים המובילים לתוצאה זו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה