סטודנטים

תכנית בטיחות מצמצמת את שיעור הזיהומים של עירויים מרכזיים (Agency for Healthcare Research and Quality)

למעלה מאלף בתי חולים ב-44 מדינות הפחיתו את שיעור זיהומים בזרם הדם על-רקע עירוי מרכזי בהיקף של 40% במהלך ארבע שנים, בעקבות תכנית הכוללת רשימת אמצעי זהירות, דוגמת רחצת ידיים והקפדה על ציוד סטרילי, כך לפי הודעת ה-AHRQ (Agency for Healthcare Research and Quality).

לפי ההערכות, התכנית מנעה למעלה מ-2000 זיהומים בזרם הדם על-רקע עירוי מרכזי, עם מניעת 500 מקרי תמותה והפחתת עלויות טיפול רפואי בסדר גודל של 34 מיליון דולרים.

התכנית במימון ה-AHRQ קרויה CUSP (Comprehensive Unit-based Safety Program) ובבתי חולים שאימצו תכנית זה נרשמה ירידה בשיעור הזיהומים של עירויים מרכזיים ביחידות טיפול נמרץ במבוגרים, מ-1.903 זיהומים ל-1000 ימי עירוי מרכזי ל-1.137 זיהומים. בחלק מבתי החולים שכבר הצטיינו בנושא בקרת זיהומים, שיעור הזיהומים הנ”ל ירד לאפס.

לפי דיווחי ה-CDC, מספר המקרים של זיהום בזרם הדם על-רקע עירויים מרכזיים נע סביב 250,000 מקרים בשנה בארצות הברית, ומספר מקרי התמותה נע בטווח 30,000-62,000. בשנת 2009, ה-US Department of Health and Human Services קבע יעד להפחתת זיהומים הקשורים בטיפול רפואי בתוך חמש שנים ויעד הירידה בזיהומים בזרם הדם על-רקע עירויים מרכזיים היה 50%.

מהנתונים עולה כי לא רק שניתן להפחית את שיעור הזיהומים של עירויים מרכזיים ביחידות טיפול נמרץ עד לאפס מקרים, אלא גם נותר לשמור על ערכים אלו במשך שנים.

Agency for Healthcare Research and Quality

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה