סטודנטים

מה בין שימוש במריחואנה ובין סרטן האשכים? (Cancer)

ממצאי מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Cancer מאשרים את הקשר בין שימוש במריחואנה למטרות הנאה ובין סיכון מוגבר להתפתחות סרטן האשכים בגברים.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הראשון שבחן את הקשר בין שימוש בסמים למטרות הנאה ובין הסיכון לסרטן האשכים. באופן מפתיע, החוקרים מצאו כי שימוש בקוקאין לווה בסיכון מופחת לסרטן האשכים. עם זאת, המוקד העיקרי של המחקר היה סביב שימוש במריחואנה בגברים בגילאי 18-35 שנים.

המחקר כלל 163 גברים שאובחנו עם סרטן אשכים ו-292 גברים בריאים.

בגברים צעירים שהשתמשו במהלך חייהם במריחואנה נרשמה עליה של פי שתיים בסיכון להתפתחות סרטן אשכים מסוג GCT (Germ Cell Tumor), בהשוואה לאלו שמעולם לא השתמשו במריחואנה (יחס סיכויים של 1.94). הסיכון הכפול תועד לאחר שהחוקרים תקננו את הנתונים למספר משתנים, כולל שימוש בקוקאין והיסטוריה של אשך טמיר.

כאשר החוקרים בחנו את הסוגים ההיסטולוגיים, הם מצאו קשר בין שימוש במריחואנה ובין גידולים שאינם-סמינומה וגידולים בעלי היסטולוגיה מעורבת (יחס סיכויים של 2.42). שני סוגים אלו מלווים בפרוגנוזה גרועה יותר מגידולי אשכים אחרים. לא נמצא קשר בין שימוש אי-פעם במריחואנה ובין סיכון לממאירות מסוג סמינומה.

לדברי מומחים שלא לקחו חלק במחקר, מדובר במחקר השלישי המזהה קשר בין עישון מריחואנה ובין סרטן אשכים. כעת בספרות הרפואית ישנם שלושה מחקרים הקושרים בין שימוש במריחואנה ובין הסיכון לסרטן אשכים ואין מחקר אחד הסותר קשר זה. לא ידוע כיצד מריחואנה עשויה להוביל להתפתחות סרטן האשכים.

כחלק מהמחקר, החוקרים בחנו גם את השימוש במגוון רחב של סמים אחרים, דוגמת PCP, LSD, אמפטמינים, ברביטוראטים ופטריות. עם זאת, רק עם קוקאין ו-Amyl Nitrate זוהה קשר משמעותי, לכן סמים אחרים נותרו מחוץ לניתוח הנתונים הסופי.

באלו שהשתמשו בקוקאין בהווה או בעבר נרשם יחס סיכויים של 0.54 להתפתחות סרטן אשכים. הסיכון המופחת הנ”ל עם קוקאין דורש מחקרים נוספים לאישורו. החוקרים מעלים אפשרות כי קוקאין הורג תאי נבט המייצרים זרע, וכך, תאים מתים אינם יכולים להוביל להתפתחות גידולים.

Cancer. Published Online September 10, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה