סטודנטים

יוגה מודעת מפחיתה את הסיכון לדיכאון בנשים הרות בסיכון (Complement Ther Clin Pract.)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי יוגה מודעת (Mindfulness Yoga) מקלה על תסמיני דיכאון ומחזקת את הקשר בין האם והתינוק בנשים הרות בסיכון להפרעות פסיכיאטריות. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Complementary Therapies in Clinical Practice.

לדברי החוקרים, נשים הרות רבות בוחרות ביוגה מסוג האטה, העשויה לסייע בהכנת לקראת הלידה והקלה על הכאבים בזמן צירים, בעקבות שילוב תנוחות עם מדיטציה. תרגילי יוגה מודעת שונים מאלו מאחר ושמים דגש על תרגול מודעות, עם הוראות מכוונות.

למחקר גויסו 18 נשים הרות בסיכון גבוה לדיכאון, שלקחו חלק בתכנית יוגה מודעת במהלך עשרה שבועות. הנשים היו בשבועות 12-26 להריון, עם מדדים גבוהים של מעל 9 לפי מדד Edinburgh Postnatal Depression Screen בתחילת המחקר.

בנוסף להערכה האבחנתית בתחילת המחקר, הנשים השלימו הערכה עצמית של דיכאון, מודעות וחיבור בין האם והעובר לפני ואחרי תרגילי יוגה מודעת.

באופן מודע, המדריכים הזכירו לנשים כל העת להתמקד בתחושות הגוף, להקשיב למשוב של גופן ולהיות מודעות לאופן בו גופן משתנה במטרה לתמוך בתינוק הגדל. המשתתפות למדו טכניקות מודעות חדשות, כולל נשימה, דמיון מודרך והרפיה.

כל מפגש ארך 90 דקות והתמקד בתנוחות שונות, כולן נלמדו באופן ספציפי עבור הגוף ההרה, עם מודעות לתינוק. המפגשים הותאמו לפי הניסיון או גיל ההיריון.

החוקרים מצאו כי לאחר עשרה שבועות, במשתתפות בקבוצות ההתערבות רמת הדיכאון הייתה פחותה משמעותית והודגם שיפור משמעותי בחיבור בין האם לתינוק ובכישורי המודעות. לפני תרגילי היוגה, ממוצע מדד BDI (Beck Depression Inventory) עמד על 13.95; לאחר ההתערבות עמד על 9.63 (p=0.025). ממוצע מדד MFAS (Maternal Fetal Attachment Scale) לפני ההתערבות עמד על 83.56 ולאחר ההתערבות עמד על 95.50 (p=0.01).

בסה”כ, הנשים חשו כי יוגה מודעת סייעה להן בהתמודדות והועילה גם לילדיהן. הן גם זכו לתמיכה חברתית מצד האימהות האחרות.

החוקרים כותבים כי הממצאים מבטיחים שכן מהווים את העדות הראשונה לכך שיוגה מודעת עשויה להביא לשיפור בתסמיני דיכאון, לעודד מודעות להיריון ולשפר את החיבור בין האם והילד, כל אלו מובילים לשיפור הבריאות הכללית של הילד בהמשך.

Complement Ther Clin Pract. Published online July 14, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה