סטודנטים

התועלת הקוגניטיבית של זריקות הורמון גדילה (Arch Neurol)

לטיפול ב-GHRH (Growth Hormone Releasing Hormone) למשך 20 שבועות היו השפעות חיוביות על התפקוד הקוגניטיבי במחקר אקראי ומבוקר שכלל מבוגרים בריאים ואלו עם ליקוי קוגניטיבי קל, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Neurology.

בהשוואה לפלסבו, טיפול יומי בזריקות תת-עוריות של Tesamorelin (Egrifta) לווה בשיפור בתוצאות במבחנים להערכת התפקוד הניהולי והזיכרון. ממצאים אלו משחזרים ומרחיבים את תוצאות מחקר משנת 2006 שערכו החוקרים והדגים השפעות חיוביות ל-GHRH על התפקוד הניהולי במבוגרים בריאים.

מדגם המחקר כלל 152 מבוגרים, בגיל ממוצע של 68 שנים, שנטלו באופן עצמוני טיפול יומי בזריקות תת-עוריות של Tesamorelin (1 מ”ג ליום) או פלסבו, 30 דקות לפני השינה, למשך 20 שבועות.

החוקרים אספו דגימות דם וערכו בחינות סטנדרטיות להערכת התפקוד הניהולי והזיכרון המילולי והויזואלי בתחילת המחקר, לאחר 10 שבועות ולאחר 20 שבועות, ולאחר 10 שבועות הפסקה (סך הכל 30 שבועות מחקר).

החוקרים ביקשו להשלים מבחן העמסת סוכר (OGTT או Oral Glucose Tolerance Test) וערכו בדיקת DEXA (Dual-Energy X-ray Absorptiometry) להערכת הרכב הגוף בתחילת המחקר ולאחר 20 שבועות. סך הכל, 137 משתתפים השלימו בהצלחה את המחקר (76 משתתפים בריאים ו-61 חולים עם ליקוי קוגניטיבי קל).

מניתוח ITT (Intent-To-Treat) עלתה השפעה חיובית ל-GHRH על התפקוד הקוגניטיבי (p=0.03), שהייתה דומה במבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל ומבוגרים בריאים. מהניתוח המלא עלה דפוס דומה, עם השפעה בולטת יותר של GRRH (p=0.002).

מניתוח הנתונים בהמשך עלתה השפעה חיובית של GHRH על התפקוד הניהולי (p=0.005), ביחד עם מגמה לפיה לטיפול תועלת דומה על זיכרון מילולי (p=0.08).

הטיפול ב-GHRH הביא לעליה של 117% ברמות IGF-1 (p<0.001), שנותרו בטווח הפיזיולוגי, והפחית את אחוז השומן בגוף בשיעור של 7.4% (p<0.001). הטיפול ב-GHRH הביא גם לעליה של 35% ברמות האינסולין בצום בתוך הטווח התקין במבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל (p<0.001), אך לא במבוגרים בריאים.

תופעות לוואי היו קלות ודווחו ע”י 68% מהמטופלים ב-GHRH, בהשוואה ל-36% מאלו שטופלו בפלסבו. תופעות הלוואי כללו בעיקר תגובות עוריות מקומיות וכאבי מפרקים. הפרעות במערכת העיכול, נימול או עקצוץ בידיים, עליה במשקל ואגירת נוזלים תועדו בשכיחות נמוכה יותר.

החוקרים מתכננים לערוך מחקר המשך במטרה לבחון את השפעות הטיפול בטווח ארוך יותר.

Arch Neurol. Published online August 6, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה