סטודנטים

מקומו של Dabigatran בטיפול בתרומבואמבוליזם ורידי (Curr Opin Pulm Med)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי Dabigatran מהווה חלופה לטיפול בקומדין בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי, ללא צורך במעקב אחר תפקודי הקרישה או התאמת מינוני הטיפול.

המחקר הראשון להערכת מקומו של Dabigatran בטיפול בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי, RE-COVER, פורסם בשנת 2009. שלושה מחקרים נוספים בשלב III בנושא הטיפול האקוטי בתרומבואמבוליזם ורידי והרחבת הטיפול הוצגו לאחרונה. במאמר הנוכחי סוקרים החוקרים את הנתונים ובוחנים אותם אל מול נוגדי-קרישה חדשים אחרים, בעיקר Rivaroxaban, אודותם ישנם נתונים זמינים ממחקרים בשלב III.

מחקר תאום למחקר RE-COVER (RE-COVER II) מאשר כי Dabigatran אינו נחות בהשוואה לקומדין בכל הנוגע ליעילות הטיפול וכרוך בסיכון מופחת לאירועי דמם בעלי חשיבות קלינית בטיפול בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי אקוטי למשך שישה חודשים. שני מחקרים בנושא טיפול מורחב לתרומבואמבוליזם ורידי עם Dabigatran הוכיחו כי ניתן להשליך את הממצאים אודות היעילות והבטיחות ל-16 חודשי טיפול נוספים (RE-MEDY) וכי Dabigatran מפחית את הסיכון להישנות ב-90% בהשוואה לפלסבו (RE-SONATE). במקרה האחרון, נרשמה עליה בסיכון לדימום בעל משמעות קלינית.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים סבורים כי ניתן לפשט את הטיפול בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי וניתן לשקול הרחבה של הטיפול לעיתים קרובות יותר בחולים בסיכון גבוה להישנות.

Curr Opin Pulm Med

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה