סטודנטים

האם שתיית אלכוהול מפחיתה את הסיכון לדלקת מפרקים שגרונית בנשים? (BMJ)

ממחקר חדש עולה קשר בין שתיית שלוש כוסות אלכוהול בשבוע ובין סיכון מופחת להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), ככל הנראה הודות להפחתת הביטוי של מדיאטורים פרו-דלקתיים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Medical Journal.

החוקרים זיהו 197 מקרים חדשים של דלקת מפרקים שגרונית במהלך שבע שנות מעקב אחר כ-34,000 נשים שבדיות, שנולדו בין השנים 1914-1948. בשנים 1987 ו-1997 נאספו נתונים מפורטים אודות צריכת אלכוהול, דיאטה, הרגלי עישון, פעילות גופנית ורמת השכלה של הנשים. המשתתפות היו במעקב מינואר 2003 עד דצמבר 2009, אז הגיעו לגיל 54-89 שנים.

לאחר תקנון לגורמים שונים, דוגמת גיל, עישון והרגלי תזונה, החוקרים מצאו כי בנשים שדיווחו כי שתו למעלה משלוש כוסות אלכוהול בשבוע הן בשנת 1987 והן בשנת 1997 נרשמה ירידה של 52% בסיכון לדלקת מפרקים שגרונית, בהשוואה לנשים שדיווחו כי לא שתו אלכוהול מעולם בשתי נקודות הזמן. כוס אלכוהול סטנדרטית הוגדרה כבירה בכמות של 500 מ”ל, יין בכמות של 150 מ”ל או ליקר בכמות של 50 מ”ל. הסיכון המופחת היה דומה עם שלושת סוגי המשקאות האלכוהוליים.

החוקרים מציינים כי ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקרים קודמים בנושא וקוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת ההשפעה של צריכת אלכוהול בכמות רבה יותר על הסיכון לדלקת מפרקים שגרונית.

החוקרים מזהירים כי ממצאי המחקר אינם תקפים לכלל האוכלוסייה. לדבריהם, ייתכן וצריכת אלכוהול מתונה תפחית בטווח הארוך את הסיכון להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית, אך ידוע כי הרגל זה מלווה בסיכון מוגבר לסרטן שד בנשים. לא ניתן להתעלם מסיכון זה וההמלצות הנוגעות למניעת ממאירות קובעות כי יש להקפיד על צריכה מקסימאלית של כוס אלכוהול אחת ביום, בדומה למסקנות החוקרים מהמחקר הנוכחי.

BMJ. Published online July 10, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה