סטודנטים

ההשפעה של צריכת מוצרי חלב על המצב הקרדיו-מטבולי (Nutr Metab)

במאמר חדש שפורסם ב-Nutrition & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי לצריכה קבועה של מוצרי חלב דלי-שומן אין השפעה שלילית על מצב הבריאות הקרדיו-מטבולי במבוגרים בעלי עודף-משקל או השמנת-יתר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מצטברות עוד ועוד עדויות לפיהן צריכה קבועה של מוצרי חלב עשוי לפעול כנגד השמנה ומרכיבים אחרים של התסמונת המטבולית. עם זאת, חסרים מחקרים התערבותיים בבני אדם. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לקבוע את ההשפעות הקרדיו-מטבוליות של הגדלת צריכת מוצרי חלב דלי-שומן במבוגרים.

החוקרים ערכו מחקר התערבותי שכלל 61 מבוגרים בעלי עודף-משקל או השמנת-יתר, שחולקו באקראי לדיאטה עתירת מוצרי חלב (4 מנות מוצרי חלב דל-שומן ביום) או קבוצת ביקורת שהקפידה על דיאטה דלת מוצרי חלב (עד מנה אחת ביום) למשך שישה חודשים. לאחר מכן, המשתתפים חצו לקבוצה המקבילה למשך שישה חודשים נוספים. מגוון מדדים אנתרופומטריים וקרדיו-מטבוליים, כולל הרכב הגוף, הקצב המטבולי, רמות שומנים בדם, לחץ דם והיענות עורקית, נבחנו בתום כל שלב תזונה במחקר.

הצריכה האנרגטית הכוללת הייתה גבוהה ב-1120 קילו-ג’אול ליום עם דיאטה עתירת מוצרי חלב, והובילה לעליה קלה יותר במשקל במהלך תקופה זו. עם זאת, לא תוארו הבדלים משמעותיים בין שני דפוסי התזונה מבחינת מדדים אבסולוטיים של היקף מותניים, משקל גוף, מסת שומן או מדדים קרדיו-מטבוליים אחרים.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים סבורים כי ניתן לשלב את ההמלצות לצריכת מוצרי חלב דלי-שומן בדיאטה של מבוגרים בעלי עודף משקל, ללא השפעה שלילית על מדדים קרדיו-מטבוליים.

Nutr Metab. 2012;9(19)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה