סטודנטים

החסרונות והסיכונים של..ירידה במשקל (Canadian Family Physician )

מאמר זה נסקר בהמלצתה החמה של עורכת מדור התזונה, ד”ר דלית וייסמן.

המחבר מגיע למסקנה לפיה ייעוץ להפחתת משקל מתאים רק למי שסובל מתחלואה הקשורה להשמנת יתר.

מטרת הסקירה הייתה לבחון את הסיבות מדוע הפחתת משקל לאורך זמן מושגת לעיתים נדירות בלבד ולהעריך את התוצאות של דרכים שונות אפשריות לטיפול במשקל, לרבות יציבות, איבוד משקל או עלייה במשקל.

הסקירה כללה מחקרים תצפיתיים בעיקר של אוכלוסיות וגישות שונות. עדות בדרגה 1 הייתה אפשרית לצורך הערכת ההשפעה של התערבויות על תמותה ואיכות חיים.

המסקנה המרכזית של הסקירה היא שהפחתת משקל לאורך זמן מושגת בשיעורים נמוכים בלבד ע”י אלה שמעוניינים בהפחתת משקל. התמותה הנמוכה ביותר היא בקרב אנשים עם משקל גוף נורמלי-גבוה ובעלי עודף משקל.

המסלול הבטוח ביותר הוא שמירת משקל יציב עם פעילות גופנית ומטבולית אופטימלית.

בהפחתת משקל יש עדכויות לתמותה נמוכה יותר באלו שסבלו ממחלות הקשורות להשמנת יתר. קיימת גם עדות לשיפור באיכות חיים הקשורה לבריאות באנשים שמנים שהפחיתו במשקלם. הורדת משקל באנשים שמנים בריאים עם זאת, קשורה דווקא לסיכון מוגבר לתמותה.

מסקנת המחבר היא שיש מקום להמליץ על הפחתת משקל רק באנשים עם השמנת יתר ומחלות הקשורות ישירות למצב ההשמנה. רצוי ליידע שמנים בריאים המעוניינים להפחית ממשקלם על הסיכונים הכרוכים בהפחתת משקל.

אסטרטגיה שמובילה למשקל גוף ו-BMI יציב עם פעילות גופנית ומטבולית אופטימלית בכל רמה שהיא הינה ההתערבות הבטוחה ביותר של שמירת/הפחתת משקל.

Canadian Family Physician May 2012 vol. 58 no. 5 517-523

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה