סטודנטים

הערכת פרופיל הבטיחות של תכשירים שונים לטיפול במחלת פרקינסון (Int J Neurosci)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Neuroscience להערכת פרופיל הבטיחות של מספר תכשירים לטיפול במחלת פרקינסון מוקדמת עולה כי שיעור תופעות הלוואי והפסקת הטיפול היה נמוך יותר עם Rasagiline בהשוואה לטיפול ב-Pramipexole או Ropinirole .

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הערכת פרופיל הבטיחות של תכשירים שונים לטיפול במחלת פרקינסון עשויה לסייע בהבנה טובה יותר של אפשרויות הטיפול המתאימות. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לערוך השוואה לא-ישירה של תופעות הלוואי ושיעורי הפסקת הטיפול במחקרים קליניים להערכת Rasagiline, Pramipexole ו-Ropinirole.

החוקרים מדווחים כי שיעורי ההיארעות של תופעות לוואי בקרב מטופלים ב- Rasagiline לא היו שונים משמעותית מאלו שתוארו בקבוצת הפלסבו, ושיעורי הפסקת הטיפול אף היה נמוכים יותר (יחס סיכויים של 0.55). בחולים שטופלו ב-Pramipexole או Ropinirole שיעורי הפסקת הטיפול ושיעורי ההיארעות של כלל תופעות הלוואי היו גבוהים יותר, בהשוואה ל- Rasagiline, למעט הבדל לא-מובהק בהיארעות של תופעות קוגניטיביות, שהיה נמוך משמעותית בקרב מטופלים ב-Ropinirole, בהשוואה ל-Rasagiline (יחס סיכויים של 1.76). 

ההיארעות של תופעות לוואי המערבות את מערכת העיכול (יחס סיכויים של 2.11) או השפעה על עייפות/שינה (יחס סיכויים של 2.75) הייתה גבוהה יותר עם Ropinirole, בהשוואה לטיפול ב-Pramipexole, בעוד שההיארעות של תופעות לוואי קוגניטיביות הייתה נמוכה יותר משמעותית עם Ropinirole, בהשוואה ל-Pramipexole (יחס סיכויים של 0.22).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם מחלת פרקינסון מוקדמת המטופלים ב-Rasagiline תועדו פחות תופעות לוואי ושיעור נמוך יותר של הפסקת הטיפול התרופתי, בהשוואה לטיפול ב-Pramipexole או Ropinirole. תופעות לוואי במערכת העיכול והשפעה על שינה/עייפות היו נפוצים ביותר במטופלים ב-Ropinirole, בעוד שעם טיפול ב-Pramipexole תוארה ההיארעות הגבוהה ביותר של תופעות לוואי קוגניטיביות.

Int J Neurosci. 2012 Jul;122(7):345-53

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה