סטודנטים

המלצות חדשות מטעם ה-ACIP בנוגע לחיסון כנגד דלקת ריאות ושפעת (מתוך הועידה המייעצת ל-CDC)

ועידה מייעצת ל-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) הצביעה ברוב של 14 לעומת 1 לטובת המלצה להוספת חיסון 13-ערכי כנגד פנאומוקוק (PCV13 או 13-valent Pneumococcal Conjugate Vaccine) לחיסון PPSV23 (23-valent Pneumococcal Polysaccharide Vaccine) למבוגרים עם דיכוי חיסוני. הועידה המייעצת, ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) המליצה גם פה אחד על משטר חיסון כנגד שפעת לילדים בגילאי 3 חודשים עד שש שנים.

המלצות לחיסון כנגד פנאומוקוק

הועידה הצביעה ברוב של 14 לעומת 1 לטובת ההמלצה למתן חיסון PCV13, שנה אחת או יותר לאחר המנה האחרונה של PPSV23, למבוגרים בגילאי 19 ומעלה עם מצבי חסר חיסוני, חסר טחול אנטומי או תפקודי, דלף נוזל שדרה או שתל קוכלארי, לאחר שקיבלו מנה אחת או יותר של חיסון PPSV23. כמו כן, במבוגרים בגילאי 19 ומעלה עם מצבי חסר חיסוני, חסר טחול תפקודי או אנטומי, דלף נוזל שדרה או שתל קוכלארי, שלא קיבלו מעולם PCV13 או PPSV23, מומלץ מתן מנה יחידה של PCV13 ולאחריה מנה של PPSV23 במרוח של לפחות שמונה שבועות.

חיסון PCV13, Prevnar 13, משווק כיום ע”י חברת פייזר. החברה מאמינה כי לחיסון תועלת משמעותית וערך רב. מהחברה נמסר כי בכוונתה להרחיב את ההמלצה כך שתכלול את כל המבוגרים בגילאי 50 ומעלה.

עוד נמסר כי בדצמבר 2011, חיסון Prevnar 13 אושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי תחת מסלול אישור מואץ, למבוגרים בגילאי 50 ומעלה לחיסון פעיל למניעת דלקת ריאות על-רקע פנאומוקוק ומחלה פולשנית ע”י 13 הסרוטיפים הנכללים בחיסון. התוויה זו מבוססת על תגובה אימונית בעקבות מתן החיסון. לא נערכו מחקרים מבוקרים במבוגרים שהדגימו ירידה בשיעורי דלקת ריאות פנאומוקוקלית או מחלה פולשנית לאחר מתן חיסון Prevnar 13. חיסון Prevnar 13 אינו מאושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי לאלו בגילאי 6-49 שנים.

המלצות לחיסון כנגד שפעת

הועידה התייחסה גם להמלצות למתן חיסון כנגד שפעת לילדים בגילאי 6 חודשים עד שמונה שנים, והצביעה פה-אחד להמלצה על מתן החיסון לכל הילדים בגילאי 6 חודשים עד 8 שנים, שקיבלו חיסון כנגד שפעת עונתית בפעם הראשונה, כך שיקבלו שני מינונים נוספים, במרווח של לפחות חודש אחד. בילדים להם ניתן חיסון כנגד שפעת עונתית בעבר, אך לא ניתנו סה”כ שתי מנות או יותר מיולי 2010, מומלץ גם מתן שני מינונים. בילדים שקיבלו שתי מנות, או יותר של החיסון כנגד שפעת עונתית מיולי 2010, מומלץ מתן מנה אחת.

מתוך הועידה המייעצת ל-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה