סטודנטים

התועלת של בדיקת DOTATATE PET באבחון גידולים נוירו-אנדוקריניים (מתוך הכנס השנתי מטעם SNM 2012)

בדיקות הדמיה מולקולארית לזיהוי רקמות בעלות פעילות הורמונאלית מסייעות בשיפור הטיפול בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקריניים, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם SNM.

במחקר ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעות של Gallium-68 DOTATATE PET/CT בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקריניים לפני קבלת הטיפול. הם מצאו כי הטכניקה הובילה לשינוי סוג הטיפול שתוכנן מראש בלמעלה מ-35% מהמקרים. חולים שהוגדרו קודם לכן ככאלו שאינם נתיחים ובחולים עם ממאירות נרחבת ולא-ידועה שהיו מיועדים קודם לכן לניתוח, נמצאו לא-נתיחים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לגידולים נוירו-אנדוקריניים מהלך, פרוגנוזה וטיפולים שונים, התלויים במוצא הגידול ובשלב הגידול.

המחקר הפרוספקטיבי כלל 61 חולים עם גידולים נוירו-אנדוקריניים בדרגה קלה עד בינונית, שעברו בדיקות הדמיה באמצעות Gallium-68 DOTATATE PET/CT. כמחצית מהחולים הוגדרו ככאלו המתאימים לניתוח להסרת הגידול.

החוקרים בחנו את ההחלטות הקליניות שנקבעו לפני ואחרי בדיקת ההדמיה.

מהתוצאות עולה כי בדיקת Gallium-68 DOTATATE PET/CT הובילה לשינוי אופי הטיפול ב-36.1% מהחולים. 14 מבין 32 חולים (43.8%) שנשלחו לבדיקת Gallium-68 DOTATATE PET/CT ע”י הצוות המנתח לשלילה קדם-ניתוחית של מחלה גרורתית, סווגו מחדש ככאלו שאינם נתיחים.

18 מבין 29 חולים (27.6%) עם עדות קלינית לגידולים נוירו-אנדוקריניים עם תסמינים דוגמת יתר לחץ דם, הסמקה או עליה ברמות Chromogranin A (סמן גידולי) סווגו מחדש ככאלו עם מחלה בעלת פוטנציאל ניתוחי.

לדברי החוקרים, בדיקות הדמיה מולקולאריות עשויות להשפיע רבות על אופי הטיפול בחולים, תוך מניעת ניתוחים מסוכנים בחלק מהחולים, או זיהוי חולים העשויים להתאים להתערבות ניתוחית. בראש ובראשונה, כאשר החולים מציגים תסמינים חשודים, על הרופאים להעלות אפשרות של ממאירות נוירו-אנדוקרינית, דוגמת חולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול או שלשול כרוני.

מתוך הכנס השנתי מטעם SNM 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה